beeldscherm instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

QueVivaPSV

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Berichten
17
Hoe kan ik de beeldscherm instellingen wijzigen ter faveure van mijn ogen? Ik krijg namelijk aan het einde van een werkdag achter de computer last van droge, geïrriteerde ogen.

Ik heb een relatief oud lcd beeldscherm, waarbij het menu de volgende opties aangeeft: brightness, contrast, color, image, language, volume, reset, exit.

Is het eventueel zinvol om een nieuw beeldscherm te kopen dat beter voor de ogen is? Bestaan er überhaupt beeldschermen die beter voor de ogen zijn?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Voor de duidelijkheid: bedoel je nu écht een 'plat' beeldscherm, of zo'n 'kast' (CRT)?
En ook wel handig: geef het merk en type. Dan krijg je ongetwijfeld meer 'gerichte' antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat wel degelijk om een lcd beeldscherm, dus geen crt maar een plat beeldscherm.

Ik kan geen merk of type vinden maar ik heb de specificaties bijgevoegd (zie jpg bestand).

Wat kan ik doen om het mijn ogen wat aangenamer te maken? Dus welke instellingen moet ik op welke manier wijzigen om mijn ogen wat meer rust te geven?

Het menu geeft de volgende opties aan: brightness, contrast, color, image, language, volume, reset, exit.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • specificaties.jpg
    specificaties.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Hoi,

Voor een 'werkmonitor' waar je de hele dag achter zit volgens de huidige 'normen' wel een kleintje.

- Ergonomisch: plaats de monitor zo, dat de bovenkant van het scherm even hoog is als je ogen.
- Plaats het scherm recht voor je.
- Zorg voor 'backlight' ... m.a.w. voldoende licht in de omgeving.

En die ogen .... wellicht heeft het ook met het 'klimaat' in je werkruimte te maken: ventilatie, vochtigheidsgraad en temperatuur .... ?
Omdat ik zelf nogal gevoelig ben voor ionisatie (gevolg van o.a. electronica in je directe omgeving) heb ik een ionisator, ingebouwd in een electrische luchtfilter
 
Inmiddels heb ik het oude tft scherm (15 inch) vervangen door een nieuw breedbeelscherm van 22 inch. Men zegt dat het kijken naar een groter scherm beter is voor de ogen. Tot dusver kan ik dat beamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan