Beeldscherm is niet compatible met windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Van Microsoft krijg ik de melding dat de upgrade van Windows 10 niet kan worden uitgevoerd omdat het beeldscherm niet compatible is. Daarbij stond ook: NVIDIA Geforce 7100/NVIDIA nForce 630i.
Hiervan heb ik het stuurprogramma nu bijgewerkt. Maar hoe en waar kan ik nu zien of de pc nu wel compatible is met Windows 10? Of gaat het helemaal niet?
mvrgr. Kanyarat.

Ja, dat werkt! Helaas krijg ik dezelfde melding: NVIDIA Geforce 7100/NVIDIA nForce 630i is niet compatible met Windows 10. Ik heb het middels apparaatbeheer het stuurprogramma bijgewerkt, maar dat maakt geen verschil. Misschien weet iemand hoe ik die NVIDIA Geforce 7100/NVIDIA nForce 630i wel compatible kan maken voor Windows 10?
mvrgr. Kanyarat.

p.s. Natuurlijk zoek ik mij ongelukkig op sites van Nvidia drivers download, google, etc. maar tot nu toe tevergeefs. Inmiddels meen ik uit een andere post op te kunnen maken dat deze pc (emachine Acer EL1800) simpelweg te oud is.

Laatst bewerkt:
Ik had zo'n zelfde probleem met NVIDIA Geforce 7600 GT. Heb met Microsoft Media Creation Tool toch alles voor elkaar gekregen: Windows 10 met deze tool direct downloaden en direct aangeven dat je update doet. Vervolgens het hele systeem ge-upgraad. Ik kreeg vervolgens de legacy-driver van windows, met een lage resolutie. Vervolgens heb ik de driver van NVIDIA gedownload van de website van NVIDIA: de driver van Windows 8 64 bit 309.08 kreeg ik aanvankelijk niet geïnstalleerd, maar vervolgens wel met aangepaste installatiemodus, schone installatie. Heb nu weer de resolutie 1920 x 1080. Het enige dat misschien niet werkt is een moderne DirectX video, maar daar heb ik geen last van, alles werkt nu prima !

Laatste driver voor die chipset zijn voor Vista die ook voor W7 worden gebruikt, wordt niet voor niets aangegeven dat het niet wil, er zijn gewoon geen drivers voor die ouwe meuk.

Dat wordt mij allemaal te ingewikkeld dus ik laat het maar zo. Het is een oude pc die ik erbij heb en windows 7 draait er prima op. Op de pc die ik gebruik draait windows 10 perfect met wat hulp van helpmij, waarvoor mijn dank:thumb:
mvrgr. Kanyarat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan