Beeldscherm is uitgerekt.

• Onderwerp starter Onderwerp starter DKF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DKF

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Beste mensen,

Mijn beeldscherm is sinds ik hem vandaag een onderhoudbeurt heb gegeven met een alles-reiniger een beetje uitgerekt. Daarmee bedoel ik dat je de start-knop niet kan zien en als ik de startknop zie, dan zie ik de tijd wéér niet. Dit zou makkelijk op te lossen zijn met de knopjes die op de beeldscherm zitten, maar dat lukt me niet. Alles knoppen werken, dan verschijnt er een scherm met allerlei opties: elke optie werkt, behalve deze: <->. En dat is net nou de knop die ik nodig heb om de beeldscherm duidelijk te zien. Als ik 'm op 100 procent zet zie ik geen verandering en hetzelfde als ik 'm op 0% zet.

Ik denk dat dit niet op een andere manier kan worden rechtgezet, maar voor de zekerheid vraag ik 't hier even..

(het zou misschien aan die alles-reiniger liggen, maar dat heb ik vaker gedaan als vandaag - en ik heb er tot de dag van vandaag nooit problemen mee gehad!).

Het apparaat waar het over gaat is: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Wellicht ligt het aan de Hertz.

Als je de instellingen van de monitor bekijkt ( dus rechtermuisknop op bureaublad en dan eigenschappen )

daarbij de tabblad Instellingen kiest en beneden bij GEAVANCEERD klikt...

en bij de nieuwe venster bij BEELDSCHERM kijkt...

kan je misschien even spelen met de hertz... ff op een hogere of lagere zetten... misschien dat dat kan helpen...

verder zou ik het ook niet echt weten...

Ja, dat zou het kunnen zijn. Er is een duidelijke verandering gekomen, nadat ik dat heb gedaan. Hij stond eerst op 100 hertz, toen ik 'm op 60 hertz heb gezet, was de scherm in de breedte korter geworden. Maar ik kan nog steeds niet of het start-knop niet zien of de datum. Kan je niet lager als 60H gaan?

Zou dit probleem met een BIOS-update verholpen kunnen worden. Ik beschik over een ASUS dus veel problemen zou ik toch niet krijgen met zo'n automatische updater?

Dan wordt 't alleen maar erger. Maar ik heb nu de volgende problemen

beeldscherm werkt niet goed
computer loopt regelmatig vast
en bij opstarten krijg ik de volgende fout: bios data incorrect cpuid=0000068A

is het dan niet noodzakelijk om te flashen, als ik hier en daar lees dat er hele erge consequenties aan vastzitten, wil ik 't alleen doen als het echt noodzakelijk is, want er zit belangrijke informatie op m'n pc althans voor mijzelf.

Dan wordt 't alleen maar erger. Maar ik heb nu de volgende problemen

beeldscherm werkt niet goed
computer loopt regelmatig vast
en bij opstarten krijg ik de volgende fout: bios data incorrect cpuid=0000068A

is het dan niet noodzakelijk om te flashen, als ik hier en daar lees dat er hele erge consequenties aan vastzitten, wil ik 't alleen doen als het echt noodzakelijk is, want er zit belangrijke informatie op m'n pc althans voor mijzelf.

Er zitten zekers hoge consequenties aan als je het verkeerd doet... Verder zou ik het niet weten wat je nog meer kan doen... misschien dat andere HelpMij.nl leden je kunnen helpen...

Het ligt niet aan het schoonmaken, neem aan dat je tiptoetsen hebt voor de afstellingen, dat zijn alleen maar tiptoetsen, die doen het wel of niet.

Denk eerder aan de verbindingen, van de videokaart, in het AGP slot, de aansluitingen op die videokaart, de monitor himself, de afbuiging van het beeldscherm, die niet goed meer werkt.

Als je alles loshaalt, ook de videokaart, en je plaatst alles weer terug, en sluit het weer aan, en het probleem blijft, denk ik toch aan je monitor.

Je zou ook nog, voor de zekerheid, je videokaartdrivers kunnen herinstalleren, dan heb je meer zekerheid.

@ BanDit

Meerdere malen gedaan, maar tevergeefs.

@ DjEgin

Ja, ik ga het toch maar niet doen. Net op de website gekeken van asus, daar is maar een upgrade (nota bene voor Windows 2000!) en niet voor de verschijnselen die bij mij voorkomen. Ik zoek nog wel even door op Google, naar eventuele oplossingen. Anders nieuwe beeldscherm kopen, dat is wel makkelijk.

Maar om er achter te komen wat de oorzaak van regelmatig vastlopen is: dat is me nog een raadsel. Maak hierover een topic als ik even tijd en zin heb.

Monitor op een andere PC proberen, weet je het zeker.
En voor de bios, eerst een biosreset, en opnieuw instellen.

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
Ik heb van alles geprobeerd, noch lukt het me niet om mijn beeldscherm weer normaal te krijgen.
DKF hebt u dit probleem kunnen oplossen or have you buy a new monitor??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan