Beeldscherm is uitgevallen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eydis

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
39
Hallo,

Ik heb gisteren een slot met 2 snelle USB-aansluitingen (2.0) in mijn pc gezet. (o.a om een webcam aan te sluiten) . Mijn pc had enkel langzame USB-aansluitingen. Toen ik de pc aanzette leek het goed te gaan, maar toen viel mijn beeld uit met de mededeling "no signal". Heb de monitor op een andere pc aangesloten en toen was er niets aan de hand. Mijn pc heeft Windows XP. Als ik de kast openmaak zie ik (aan de binnenkant dus) rechts bovenin een rood knopje branden. Ik weet niet of dit iets betekent???
Heb het slot er overigens weer uitgedaan, maar de monitor ging na de tekst "ACER" weer over in zwart beeld met de tekst "no signal".
Ik las op een ander forum dat je iets in de BIOS kunt aanpassen, maar ben daar als "leek" wat voorzichtig mee.
Heeft iemand een idee? Kan deze pc wel een snelle usb-aan?
Bedankt voor evt. reacties!
Chris
 
Hoi,

als je ons ff de specs (merk/type e/o modelnr.) van je pc geeft dan kunnen we misschien
Kan deze pc wel een snelle usb-aan?
die vraag beantwoorden.
Er zijn heel veel Acers en evenzoveel modellen.
 
Als je pc enkel usb 1.1 heeft kun je er geen usb 2.0 op aansluiten.
Waar heb je de usb kaart op aangesloten???
Een firewire aansluiting lijkt op een usb aansluiting,en als je dat gedaan hebt kun je beter het moederbord weggooien.
 
Ik denk eerder, dat bij het inbouwen van de kaart met USB2 (mag aannemen, dat het een PCI kaartje was), 'per ongeluk' de videokaart aangetikt is. Waardoor die niet meer goed vast zit. Kijk dit even na.
 
@Probleempjes
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. :d
 
beeldscherm is uitgevallen

(((Als je pc enkel usb 1.1 heeft kun je er geen usb 2.0 op aansluiten.
Waar heb je de usb kaart op aangesloten???
Een firewire aansluiting lijkt op een usb aansluiting,en als je dat gedaan hebt kun je beter het moederbord weggooien))))

Waar slaat dit antwoord op.
je kan in een pc met alleen maar 1.0 usb poorten zeker wel een usb 2.0 kaartje er in zetten.
En dit zal dan ook werken op usb 2.0.
Dus snap niet waarom hij ijn moederbord moet weggooien.

Groeten Cees.
:evil::evil:
 
Ik ga er toch vanuit dat het een PCI kaartje is geweest dat de TS er in heeft gezet.... En inderdaad, de videokaart kan los zijn geraakt of hij kan kapot zijn geraakt door statische elektriciteit maar dat lijkt me niet als hij nog aan is geweest na de inbouw.
 
Bedankt voor de reacties.
Het beeldsscherm is een Acer AL1721.
De USB-card is een PCI-card, en is compatibel met de oudere versies van Windows, t/m XP1. Zou daar mogelijk het probleem liggen. Dat ik WIndows XP -SP2 erop heb zitten. (weet dat niet zeker). Kan dat nu ook niet checken.
Ik neem dat de videokaart de kaart is waar de monitor aan vastzit.
 
Ja, dat is inderdaad de videokaart.

En het geen beeld hebben, omdat de PCI kaart ondersteuning heeft tot XP, klopt niet. Dan zou de kaart namelijk gewoon niet geinstalleerd kunnen worden, met het resultaat dat je het niet kan gebruiken. Niet dat je geen beeld meer hebt.
 
Opgelost!?

Hallo,

Bedankt voor de tips!
Heb wat dingen uitgeprobeerd (nogmaals videokaart aandrukken), maar wat volgens mij vooral geholpen heeft is het indrukken van de 2-de hoofdknop(?geel) op het frontpaneel van de pc. Als leek weet ik niet precies wat de functie is van deze knop(opnieuw opstarten?) Heb tot nu toe op deze pc m.n. de aan/uitknop (groen) gebruikt. Maar goed, plotseling had ik weer beeld. De pc liep daarna wel 2x vast bij het opstarten van Windows (XP), dwz de blauwe blokjes stopten met heen en weer bewegen, heb daarna weer die gele knop ingedrukt, pc is vervolgens opnieuw opgestart en nu lijkt het allemaal goed te functioneren.:)
Voordat ik dit item afsluit, ben ik nog wel benieuwd wat er nu oorspronkelijk misgegaan is (toch de videokaart aangetikt?)...... en waar die 2-de knop voor dient?
Bedankt voor evt. reacties.
Chris
 
De 2e knop zal ongetwijfeld de Reset knop van de kast zijn. Ofwel, de computer word met brute kracht uitgezet en daarna weer aan. Waardoor je documenten kan verliezen als je nog ergens mee bezig bent. Of dit in verband staat met het beeld, betwijfel ik ook. Maar goed, zolang het werkt... :rolleyes:
 
Voorlopig sluit ik dit item af. Het beeldscherm functioneert nu goed...., heb nu wel andere problemen. Zo loopt de pc af en toe vast en komt er geen geluid uit de boxen. Ik ga maar eerst een paar dingen uitproberen. Anders kom ik er in een nw. item nog wel op terug.
Nogmaals bedankt voor de tips!
groet,
Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan