beeldscherm kapot bij laptop acer aspire 7530

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusz

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
Beste Mensen

Ik heb nu al ruim 2.5 jaar de notebook acer aspire 7530 en ben er ronduit ontevreden over (maar dat terzijde).

Nu is ook nog mijn beeldscherm kapot aan het gaan. telkens word het beeld zwart of is maar de helft van het beeldscherm verlicht.
nu ben ik er achter gekomen dat als ik hard tegen de kabels die vanuit de computer naar het scherm ga duw dat het licht het weer doet.

Maar nu ik al zo vaak met een staafje tegen de kabels heb geduwd is zelfs de isolatie er al vanaf. nu wil ik hem dus openen om te kijken wat het probleem is maar ik krijg het niet voor elkaar en ben bang ik hem dadelijk nog verder te sloop.

heeft er mischien iemand een oplossing of iemand die weet wat dit probleem is. alle hulp is welkom.

mvg paul

Hallo

Zo goed als zeker is de flatcable tussen het motherboard en t.f.t. paneel gesneuveld.

Alle benodigde uitleg om te demonteren:

http://tim.id.au/laptops/acer/aspire 7230 7530 7530g.pdf

Neem de nodige voorzichtigheid in acht.

Indien je het niet vertrouwd , laten doen door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
oke bedankt ben net zo goed als klaar met het demonteren.
en heb nu ontdekt dat het mijn TFT cable en de antenne's van mijn WLAN module die ik aan moest duwen om goed beeld te krijgen.
Als ik deze kables nu vervang is de kans dan groot dat het probleem over is?

grtz paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Enkel de flatcable tussen t.f.t. paneel en motherboard is de oorzaak voor het vervormde beeld.

De coaxkabltjes voor de wlan antennes hebben hier niets mee te maken , tenzij je deze ook hebt beschadigd. (isolatie of meer ???)

Maar nu ik al zo vaak met een staafje tegen de kabels heb geduwd is zelfs de isolatie er al vanaf

Peter

op de een of andere manier heeft het uit elkaar halen en in elkaar zetten geholpen want het beeldscherm werkt weer naar behoren.

bedankt voor het linkje naar de handleiding Peter want zonder dat was het niet gelukt.

mvg paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan