Beeldscherm kapot, en geen zin om geld uti te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MWF1993

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Hallo iedereen,

Ik had een vraag, ik heb thuis een acer aspire 3610 staan (laptop), waarvan het beeldscherm kapot is (hij was op de grond gevallen). Ik heb al weer een nieuwe PC want de laptop was al een paar jaar oud. Maar er staan hier een paar bestanden op die ik graag terug wil hebben. Dus weet iemand hoe ik dit kan doen. En ik wil geen reparatie want deze laptop was toch al aan vervanging toe. Ik had al geprobeerd er een beeldscherm erop aan te sluiten maar dan staat er in het begin dat hij geen signaal heeft en waneer ik heb aansluit gaat hij op stand by terwijl de laptop gewoon aan staat en de beeldscherm is aangesloten op de laptop. Ik wou ook nog de harde schijf formateren (als ik de bestanden er niet uit krijg). Ik weet alleen niet of dit wel kan?

Ik hoop op een snelle reactie.

Wanneer je een router hebt en de laptop heeft een account met wachtwoord kun je hem middels extern buroblad benaderen

Of simpel even de harddisk uit de laptop halen en aan je pc aansluiten....

Zal toch moeten als de laptop geen beeld meer geeft, OOK NIET op een extern beeldscherm.....

Laptopy's hebben bijna altijd een sata aansluiting.

Als je de HD eruit haald kun je dit checken.
Als je moederbord van je pc ook sata aansluitingen heeft, dan is het gewoon plug & play.
Kabeltjes zitten altijd in de doos van de mobo.

ja maar ik heb net een nieuwe pc en als ik hem open ga maken (om die andere harddisk te gaan aan te sluiten), dan gaat de garantie eraf, en ik heb geen zin om geld uit te geven.

Ik blijf erbij dat , wanneer het alleen je beeldscherm is die het begeven heeft, je je laptop met extern buroblad kunt benaderen. Mits je laptop een account met wachtwoord heeft en je de toegang voor extern buroblad hebt aangevinkt.

ik zou het nog even met een ander beeldscherm proberen. moet lukken. als het alsnog niet lukt is er iets kapot in laptop.
Dan gewoon de harde schijf eruit halen en naar een beunhaas of gespecialiceerde computerwinkel gaan(niet dynabite of computerland). Kost misschien 10 euro:confused:

Of stel je geheugen op de proef en probeer het zonder beeldscherm op een usb te zetten:p

Laatst bewerkt:
Ik had net op een andere post gekeken en die jongen/meisje had zijn laptop ook laten vallen.--> beeld gescheurd:p
hij had zijn laptop ook op een externe monitor aangesloten en bij het opstarten druke hij op: fn+f5 of fn+f6.
na een tijdje kreeg hij er problemen mee...........
maar is misschien een tijdelijke oplossing voor je:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan