Beeldscherm Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theoxis

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Beste,

Ik heb een Philips 19" TFT scherm die ±1.5 jaar oud is. Hij is gekocht bij mijn nieuwe pc (destijds)

Nou draai ik alles nog hetzelfde als toen en de hele tijd geen problemen. Wat gebeurt er net ineens? ik was met pinnacle studio 11 plus een filmpje aan het bewerken en ineen s tsjoef weg beeld!

Als ik hem nu weer aan doe dan doet hij het zegmaar 2 seconden en dan slaat hij weer af. Dan weer aan, weer 2 seconden, weer afslaan... Ik heb geen settings gewijzigd want zoals ik al zij gebeurde het tijdens het draaien van een filmbewerkings programma (ik voegde een titel in een balk toe...)

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Merlin

Het hoeft niet aan het scherm te liggen, het kan net zo goed het mobo de processor of de grafische kaart zijn. Probeer het scherm eens aan een andere PC ?

Het lijkt erop dat het voorschakelapparaat [inverter] van de lamp achter het beeldscherm [backlight] kapot is.... Misschien nog garantie, want 1,5 jaar is een wel wat korte levensduur voor zo'n scherm....
Inverterboards zijn te vervangen en kosten vanaf € 20,00 tot € 50,00 .... [sommigen vragen meer, dus een beetje "shoppen" op internet is beslist de moeite waard]

Laatst bewerkt:
Ik heb al een andere monitor aangesloten en die doet het wel...

Het lijkt erop dat het voorschakelapparaat [inverter] van de lamp achter het beeldscherm [backlight] kapot is.... Misschien nog garantie, want 1,5 jaar is een wel wat korte levensduur voor zo'n scherm....
Inverterboards zijn te vervangen en kosten vanaf € 20,00 tot € 50,00 .... [sommigen vragen meer, dus een beetje "shoppen" op internet is beslist de moeite waard]

Dat zou misschien kunnen maar zodra ik hem dus aan doe doet hij het wel heel even... allemaal vreemd dan vind ik want dan lijkt het mij dat hij het helemaal niet moet doen of heb ik het mis?

Je moet zo'n inverter vergelijken met de starter van een TL-buis.... als die kapot gaat, springt de buis ook een paar seconden aan en weer uit, en weer aan, enz......

Je moet zo'n inverter vergelijken met de starter van een TL-buis.... als die kapot gaat, springt de buis ook een paar seconden aan en weer uit, en weer aan, enz......

Bedankt, ik zal eens op zoek gaan naar zo'n ding...

Weet jij misschien een goed adres waar ik zo'n ding goedkoop kan halen? en is het aan te raden het zelf te vervangen of moet ik dat een technici laten doen?

(geen garantie meer trouwens... jaar is verlopen in ik had idd eigenlijk maar 3 jaar moeten nemen.. stom geweest :P)

100% garantie is verlopen, maar er is sinds een aantal jaren regelgeving omtrend consumentenrechten waardoor je wel, gezien de veel te korte levensduur van het apparaat t.o.v. van de normale levensduur, een tegemoetkoming kunt eisen [vragen] in de reparatiekosten..... zie dit artikel: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

Europese regelgeving zegt dat de consument op de door zijn/haar aangekochte artikelen 2 jaar garantie heeft.

En dan heb je neem ik aan wel je papieren nodig?
Dan moet ik die nmlk ff zoeken ;)
Bedankt voor alle hulp iig! :thumb:

Ik heb mijn pc inc. monitor bij Paradigit gekocht... kan ik dat daar dan laten repareren of wordt het opgestuurd en duurt het weer 3 jaar voordat ik hem trug krijg? :(

Inmiddels (een hele poos later) wil ik even melden dat Philips met super support mij gewoon (zonder garantie papieren) een NIEUW vervangend scherm van een nieuwe serie heeft toegestuurd...

Top! :D

(verder wil ik geen oude vissen uit de sloot vissen hoor...)

Inmiddels (een hele poos later) wil ik even melden dat Philips met super support mij gewoon (zonder garantie papieren) een NIEUW vervangend scherm van een nieuwe serie heeft toegestuurd...

Top! :D

(verder wil ik geen oude vissen uit de sloot vissen hoor...)

Warme douche bij Kassa?:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan