beeldscherm kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poelman

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2011
hallo,

het beeldscherm van mijn broers laptop is kapot denk ik.
want vanochtend deed alles het gewoon maar was de laptop opmerkelijk traag. toen viel de laptop ineens uit en hij kreeg hem ook zeker voor een half uur niet meer aan. ik dacht batterij leeg :rolleyes: maarja zelfs met adapter deed de laptop het niet. na wat gepruts deed de laptop het uitendelijk weer maar er was geen beeld....
als de laptop helemaal uitstaat is het beeld een beetje groen/donkergroen en als je hem aanzet dan word het zwart dus er gaat wel stroom doorheen. maar nog steeds geen beeld. als je de laptop op een extern beeldscherm aansluit geeft hij wel beeld.

WAT IS HET PROBLEEM HELP!?

mvg,
lennard

ps: het gaat om een HP-Pavillion dv9780

Laatst bewerkt:
Pak eens een Windows DVD XP, Vista of 7 en boot er eens mee. Er vanuit gaande dat in het bios booten vanaf CD / DVD als eerste staat vermeld, moet je dan beeld krijgen. Zo niet, dan is de kans groot dat idd. het beeldscherm is overleden.

als dat niet lukt lepteppie op tv of ander beeldscherm aansluite en.kijke of.tie dan wel wil soja probeer los te koppele en kijke of hij.het dan doet weet je zeker of het het beeldscherm is en niet pc

ok bedankt voor de snelle reacties!

ik of mijn broer ga het beiden even proberen

mvg,
lennard

lijkt op Backlight probleem

bij een laptop is het vaak de voeding van de neon.
deze zit meestal in het midden onder je scherm en heeft 2 stekertjes.
ze zijn niet duur en makkelijk te vervangen
je kunt testen of het je Backlight door met een felle lamp achter je scherm te schijnen (als deze uit zijn behuizing is natuurlijk en aan staat)
dan moet je op het punt waar de lamp schijnt je scherm moeten zien

sterkte er mee:thumb:

hallo,

ik heb er wat experts bijgehaald van een bedrijf en zij zeggen dat het een kabeltje is wat kapot is...
de laptop is nu ter reparatie. Allemaal hartelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan