Beeldscherm kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flapwaaier

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Hallo allen,

Ik heb vandaag mijn wat oudere scherm weer uit de kast gehaald om te kijken of deze het nog doet. Het antwoord is ja en nee, en daar zit mijn probleem.

Het scherm is van Samsung, type t240.

Het probleem is dat het scherm wel aan gata, maar na een seconde of 2 weer uitvalt.
Ik heb al de VGA en HDMI aansluitingen geprobeerd, op mijn vaste pc en ook op mijn laptop. Aan de hardware ligt het dus niet.

Waar kan dit wel aan liggen? Of is het scherm gewoon kapot?

grgr

Hallo

Deze symptomen kunnen duiden op een "defekte" voeding.

Deze reeks is berucht voor defekte invertor transformatoren en defekte (uitgedroogde) condensatoren.

Meestal zijn het echter slechts enkele defekte condensatoren.

Deze vervangen door nieuwe exemplaren kan de oplossing zijn...

Hier:

http://lcdalternatives.com/Repair-Kit-Samsung-T240-LCD-Monitor-Capacitors-P1660354.aspx

Kun je een repair set van deze condensatoren kopen ... er is ook vermeld welke in deze set zitten.

Vergelijk uiteraard of deze ook in uw scherm aanwezig zijn.

Een deftige lokale elektronikawinkel heeft deze uiteraard ook in voorraad.

Preventief zou ik ook het exemplaar rechts (boven) naast de zekering vervangen.

Peter

Na wat googlen en youtuben heb ik meerdere dingen gehoord over de invertor transformator, dus deze heb ik op eBay besteld en krijg ik ergens deze week binnen. Ik zal het resultaat dan posten. Hopelijk kan ik hier dan ook anderen mee helpen :-)

Hallo

"Na wat googlen en youtuben heb ik meerdere dingen gehoord over de invertor transformator, dus deze heb ik op eBay besteld en krijg ik ergens deze week binnen. Ik zal het resultaat dan posten. Hopelijk kan ik hier dan ook anderen mee helpen"

Meestal sneuveld deze slechts indien men geen (of te laat) aktie onderneemt op de aanwezige (defekte) condensatoren.

Zonder de nodige metingen op dit scherm te kunnen doen , gok ik dat "slechts" de condensatoren defekt zijn , en dat de transfo zelf nog o.k. is.

De toekomst zal het uitwijzen ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan