Beeldscherm kapt bij installeren Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,

Ik zou zo graag willen dat ik Ubuntu een fijn systeem kan vinden maar het blijft maar aanklooien. :evil::evil::evil:

Mijn probleem: Als ik de Ubuntu cd wil installeren gaat het even goed. Ubuntu verschijnt in beeld en de install begint. Het "nightrider" (voor de liefhebbers onder ons) gaat mooi op en neer en vervolgens gaat de balk lopen van links naar rechts. Als deze klaar is gaat het scherm uit en hoor ik de cd-rom lekker op gang komen..... en dan gebeurd het: Het scherm gaat uit en mij wordt geadviseerd om het scherm aan te passen naar een resolutie van 1280 naar 1024.

In XP staat dat al standaard ingesteld dus ik begrijp niet waarom dit gebeurd. Ik zou ook echt niet weten wat te doen.

Dit is mijn systeem: Systeemfabrikant ASUSTeK Computer INC.
Systeemmodel: A7N8X-E
Systeemtype: Op x86 gebaseerde pc
Processor: x86 Family 6 Model 10 Stepping 0 AuthenticAMD ~2162 Mhz
BIOS-versie/datum: Phoenix Technologies, LTD ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1009, 4-2-2004

Ik heb Ubuntu versie 7.10-desktop i386

alvast dank voor de hulp.

Waarschijnlijk kan de monitor de gebruikte resolutie niet aan. Dit komt omdat de meest voor de hand liggende drivers niet meegebakken zijn in de live-cd (restricted drivers zijn niet opensource, anders kosten de cds en downloads geld). Als je even een andere monitor gebruikt voor de install, en daarna drivers installeert, niks meer aan 't handje.

Laatst bewerkt:
Er is iets heel bizar in deze thread nl.: Wie adviseert je het beeldscherm aan te passen?
Want je schrijft namelijk dat je beeldscherm uitgaat. Dus het zal via de boxen gesproken worden ofzoiets.;)

Nu even serieus ik denk dat je aan de volgende linkjes wel wat hebt.

linkje 1 : https://help.ubuntu.com/community/BootOptions
linkje 2: http://en.wikipedia.org/wiki/VESA_BIOS_Extensions#Linux_video_mode_numbers

Ohja alles wat in Windows op een bepaalde manier is ingesteld kan je allemaal vergeten zodra je Ubuntu hebt geladen, want er wordt een heel ander plekje van de hardeschijf geladen bij het opstarten van Ubuntu. En Linux leest geen instellingen uit van wat je Windows. Linux staat daar compleet los van en is alleen in staat de gegevens van de Windows partitie te lezen en/of te veranderen.(na het opstarten) Maar is niet in staat de instellingen over te nemen van het beeldscherm of je toetsenbord. Het is wel mogelijk om de lettertypen uit Windows te kopiëren zodadelijk maar dat is dan ook zo'n beetje alles wel.

Succes

Helaas scherm niet geschikt. Maar ja het was een van de eerste betaalbare flatscreens van "Gericom"....... tsja.
Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel,ik heb een nieuw scherm gekocht !!!!:p:p:p
Instal gelukt nu nog die verdomde wirelless aan de praat krijgen. Kom steeds een beetje dichterbij (weinig nachtrust....

Tx voor de antwoorden.:thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan