Beeldscherm krijgt geen invoer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem123456

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Beste,

Het begon allemaal gisteren, ik kom thuis, zet pc aan, ga nog snel even naar de wc en ik kom terug en ik denk, oh zeker vergeten mijn monitor aan te zetten?
Dus knopje ingedrukt maar verandert niks, nog maar eens en daar ging ie aan, alleen ging hij na het weergeven van de melding NO VIDEO INPUT weer direct in standby.
Er van uitgaande dat er iets met de kabel zou zijn, kabels eruit gehaald (VGA) en weer opnieuw geplaatst. Geen beeld...
Nieuwe VGA kabel gepakt en aangesloten, wederom geen beeld.
Omdat ik nog een servertje heb staan, die ik bijna nooit gebruikt, ook daar even op aangesloten om te kijken of het aan het beeldscherm lag, toen kreeg ik wel beeld.
Monitor kan dus al uitgesloten worden.
Toen heb ik nogmaals alles aangesloten op m'n pc en wonderbaarlijk werkte alles weer..
Gelukkig alles opgelost...
Totdat ik vanmiddag weer mijn pc aanzette, en hetzelfde weer aan de hand was...
Voeding gaat draaien en alles lijkt aan te gaan, zelfs USB-poorten achterop en voorop krijgen stroom. Ik heb vervolgens gebprobeerd of de pc wel echt opstartte, door de pc aan te zetten, 10 minuten te wachten en dan blind proberen in te loggen, met geluid aan zodat ik zou weten of er echt wat gebeurde, geen geluid...

Dat is het hele verhaal, willen jullie nog meer weten zeg het dan gerust ;)

P.S. Ik krijg geen piepjes van mijn moederbord

Stroom eraf halen, pc open maken.
Dan met 1 blote arm op een ongelakt deel van de kast BLIJVEN leunen (anti statisch).
Nu 1 voor 1 alle kabels losmaken en weer vast.
Geheugen lichten en terugplaatsen.
Kaarten los en weer vast.
CPU los en weer vast.

Nu alles terugbouwen, en opstarten.

Haha voor die hand heb ik mijn polsbandje met afleider of hoe dat ook maar heet.

Ik heb vanmiddag al bijna alle kabels losgehad, zal morgen even verder gaan.
Geheugen banken zijn vanmiddag ook beide gecheckt, ook geprobeert te draaien met 1 geheugenbank(beide banken eens geprobeert)
Videokaart (enigste bezette slot) los gehad en geprobeerd erzonder te draaien.
Allemaal zonder resultaat.
CPU nog nevernooit aangezeten eigenlijk :$
Ik zal morgen de rest van de kabeltjes eens proberen.
Voor nu een goede nachtrust!

Nog eens een paar kabeltjes losgetrokken en opnieuw erin gedaan, zonder resultaat.
Wel trek ik niet alle kabeltjes los, bij sommige doe ik dat liever niet omdat ik dat domweg niet aandurf...
Bij gevoliege onderdelen enzo ;)

Als je opstart, zie je dan in het opstart scherm (bios) ook helemaal niets?

Mensen, bedankt voor alle hulp.
Het probleem is inmiddels opgelost, ik heb de gok genomen en nieuw moederbord gekocht, en hij doet het weer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan