Beeldscherm krijgt pas paar minuten na aandoen computer signaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sextus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Hallo,

Het probleem is als volgt. Ik heb hier een computer staan die de laatste tijd heel vreemd doet bij het opstarten. Nadat ik op het aan-knopje druk, gaat de computer ook daadwerkelijk aan (lichten, biepje, ventilatoren draaien), maar het echte opstarten blijft uit. Bijgevolg is dat de monitor ook geen signaal krijgt. Na een paar minuten licht het beeldscherm dan toch op en start de computer 'echt' op. Vanaf dat punt verliep alles vrij normaal. Nu was er softwarematig al een boel mis met deze computer, waardoor ik onlangs windows er opnieuw op heb gezet, maar dit heeft verder niet geholpen bij het probleem dat ik hierboven heb beschreven.

Zoals ik al zei, verliep het opstarten zelf (afgezien van het minutenlang uitblijven van iets wat riekt naar opstarten) vrij normaal, tot gisteren, maar vandaag doet hij over het opstarten zelf ook extreem lang (rond de 15 minuten). Dat versterkt mijn vermoeden dat iets binnen de computer het begint te begeven.

Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Sextus

Misschien is er iets aan de hand met de videokaart of je voeding ?
Vanaf wat begon hij raar te doen ?
Heb je iets ge-upgrade, zoals videokaart, waardoor die meer voeding nodig heeft of heb je je desktop/notebook ooit laten vallen?

Het kan zijn dat je standaard beelduitvoer in de BIOS op AGP staat... dan zoekt de computer eerst naar signaal op de AGP poort en dan pas op je PCI-Express poort.
Zet hem eens op PCI-Express en kijken wat er dan gebeurt.

Het langzame opstarten zelf kan liggen aan je harddisk.

Misschien is er iets aan de hand met de videokaart of je voeding ?
Vanaf wat begon hij raar te doen ?
Heb je iets ge-upgrade, zoals videokaart, waardoor die meer voeding nodig heeft of heb je je desktop/notebook ooit laten vallen?

Niets waar ik me bewust van ben. Een weekje geleden ongeveer begon hij dit rare opstartpatroon te vertonen. Daar is bij mijn weten niets specifieks aan vooraf gegaan.

Het kan zijn dat je standaard beelduitvoer in de BIOS op AGP staat... dan zoekt de computer eerst naar signaal op de AGP poort en dan pas op je PCI-Express poort.
Zet hem eens op PCI-Express en kijken wat er dan gebeurt.

Het langzame opstarten zelf kan liggen aan je harddisk.

Ik zal straks even kijken, maar ik neem aan dat de BIOS-instellingen niet zomaar spontaan veranderen, maar goed alles kan.
Update volgt straks!

Wat betreft het opstarten. Ik heb hem even later weer opnieuw opgestart en toen ging het enigszins sneller. Je zou best gelijk kunnen hebben dat de harde schijf een beetje op begint te raken, maar dat zal ik nog maar ff afwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan