Beeldscherm laat laagje los van buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Mijn beeldscherm, een samsung, laat stukken coating los, en daarachter is het beeld helderder.
Het lijkt net of er een donkere folie over het scherm zit, die stukken loslaat.
Ik kan het echter niet helemaal weghalen, heb van alles geprobeerd, met alcohol, koperpoets, schoonmaakmiddel etc.
Laatst kon ik zomaar met een vinger een heel stuk wegwrijven, maar niet meer dan ongeveer 10 vierkante cm.
Het gevolg is dat het nu helemaal niet meer om aan te zien is.
Komt dit iemand bekend voor?

Hier zijn veel artikeltjes over geschreven. Die coating is wel belangrijk, heel vervelend dus dat deze los laat.

Als het een nieuwe monitor is, niet meer rommelen, terug naar de leverancier. Bij een oude monitor heb je min of meer pech. De hele coating verwijderen is dan de enige optie waarbij je de meestal hardere weergave moet accepteren.

Gebruik geen oplosmiddelen, die tasten de monitor aan. De coating laat beetje bij beetje vanzelf los.

Bedankt voor de reactie, ik kende het verschijnsel helemaal niet, maar kun je niet iets doen waardoor die coating sneller loslaat, nu is het helemaal niet om aan te zien.

Ik geen geen veilig oplosmiddel. Tri en Aceton tasten het plastic van de monitor aan.

Wat je kunt proberen is met een scherp scheermesje de coating weg te halen door het mesje goed schuin in de coating te laten snijden. Als je voorzichtig bent krijg je hierdoor geen krassen.

Maar dan wel heeeeel voorzichtig. Wacht liever tot het vanzelf loslaat. Zal niet lang meer duren.

Hitte

Goed lang achter je pctje blijven zitten, dan wordt hij lekker warm en dan gaat het mischien wat sneller.

Nee grapje, mischien een verf krabber, geen gamma merk aub want dan heb ik het straks nog gedaan, liever wachten inderdaad maar een goed krabber mag in theorie niet krassen.

Nou maar hopen dat niet de oude kleur eronder vandaan komt.

grtjs jjw

Ik heb samsung gemaild, die zei dat als hij niet ouder was dan drie jaar, dan zullen ze hem gratis repareren, maar hij is 3 en een half jaar helaas!
Zelf zeggen ze dat er van Brillo Plastic schuursponsjes op de markt zijn, absoluut geen andere gebruiken!!
Maar dat wordt een hele klus zeggen ze, dus dat ga ik nu proberen.

Hopen

En dan maar hopen dat dat wel goed werkt.

Toch is het jammer dat het gebeurdt.

Betaal je een hoop geld en dat krijg je dit.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan