beeldscherm lage resoulutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexsteenland

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Hallo,

ik heb een een oprobleem met mijn beeldscherm
ik kan mijn beeld niet anders in stellen op 4 bits en 640 x 480 pixels
als dit verander naar hoger en dan doe toepassen dan springt hij weer terug naar deze waarde.
ik heb al drivers op gedown load en geinstaleerd maar dat helpt niet wat nu

M.v.g

Welke videokaart heb je in je PC zitten?

Je hebt waarschijnlijk een oude videokaart.
Deze ondersteunt geen hogere resoluties als 640 x 480 pixels.

Geplaatst door Freakiej
Je hebt waarschijnlijk een oude videokaart.
Deze ondersteunt geen hogere resoluties als 640 x 480 pixels.

Daar moeten we eerst achter zien te komen.
Een splinternieuwe kaart met verkeerd drivers kan ook heel maf doen........................

je videokaart vind je met het programma everest?
www.lavalys.com
(het lijkt mij anders sterk dat een videokaart zo oud zou zijn dat hij niet meer dan 680*480 aankan zelfs mijn pentium zijn videokaar een s3 virge kan 800*600 aan. Die van mijn pentium2 een matrox g100 kan zelfs naar 1280*1024

video kaart type

hallo,

ik heb eennvidio geforce 4 mx 440
ik had eerder met deze video toen was alles perfect.
maar ik had een probleem met mijn computer hij bleeft de hele tijd in stand by staan dat is opgelost maar hebben toen geprobeerd of dat aan de video kaart lag dus ff tijdelijk een ander in gezet maar dat was het probleem niet dus deze weer terug geplaats en sinds dien doet hij het niet lekker meer

m.v.g

En na plaatsing heb je wel de laatste drivers opgehaald en geinstalleerd op www.nvidia.com
En voor installatie alle eventuele oude drivers verwijderd?

ja ik heb ze op die site gedownload toen die niet werkte heb ik het ook via de dell site geprobeerd maar bij alle twee lukt het niet.
Als ik bij hardware kijk staat er bij mijn video kaart "dit apparaat start (code 10)"

Code 10 geeft toch aan dat of de driver niet geinstalleerd is of dat je een probleem met de geinstalleerde driver hebt.:confused:

Kijk eens in:
Start > configuratiescherm > software > of hier "NVIDIA Drivers" tussen staat.
Zo nee, de driver opnieuw installeren, zorg wel dat de Antivirusscanner tijdelijk uit staat!!
Eventueel in:
Deze computer(met rechts klikken) > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer > beeldscherm adapters > Nvidia geforce 4 mx 440(met rechts klikken) > kiezen voor "installatie ongedaan maken" > pc herstarten. Windows zal nieuwe hardware vinden en willen installeren. annuleer dit en installeer zelf de gedownloade Forceware driver, die je bij Nvidia hebt gedownload.
Mischien is het handiger om voor jou kaart een oudere driver versie te nemen.

Nogmaals, je dient de Antivirusscanner tijdelijk uit te schakelen, als je de driver gaat installeren.

Helaas werkt ook niet .
hij instaleerd hem wel maar geeft daarna aan dat er een fout is opgetreden tijdens de instalatie en hij start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan