Beeldscherm LAPTOP, contacten versleten of vuil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike1993

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Hallo allemaal

Sinds een weekje heb ik op sommige momenten geen beeld meer op de laptop (ASUS X53U) of flitst het (gewoon beeld > wit scherm > gewoon beeld > ...). Wanneer ik dan wat met het scherm beweeg, dan is het meestal wel weer terug, totdat ik het weer een keer beweeg of er per ongeluk aan komt.

Zelf is dit de tweede laptop van hier waar dit probleem zich voordoet, maar met de vorige is niet gedaan omdat deze toch versleten was. Die van nu is echter nog maar een kleine twee jaar oud. Zou toch nog minstens een jaar of twee mee moeten gaan lijkt me.

Heeft hier iemand ervaring mee of het zelf ooit meegemaakt en ben je hiermee naar de handelaar gewandeld? Waren de contacten versleten? Of is het gewoon stof/vuil dat er tussen zit? En wat waren de kosten om het te laten repareren?
Het gaat nogmaals om een ASUS X53U, gekocht via Campusshop.be. Er zit nog enkele maanden garantie op, maar dat wil zeggen opsturen en minstens X dagen hem moeten missen en dat is eigenlijk niet mogelijk ivm. bepaalde programma's die erop staan.

Alvast bedankt.

Dan denk ik eerder dat de connector los zit. dat is waar je het kabeltje, dat naar je paneel loopt op het moederbord word aangesloten.

@Royb3,

Maar dan zou het toch niet helpen als ik met het scherm beweeg ofwel?
Heb je kennis van dit model laptop? Kan ik zelf aan de connector komen door de onderzijde los te halen?

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat de connector wel of niet contact maakt, afhankelijk van de druk die kan verschillen, afhankelijk van de stand van het scherm. Deze connectors zitten meestal onder het toetsenbord. Ik weet het niet zeker van dit model, kan er geen service manual van vinden, maar dat is waar ik het eerst zou kijken.

Hallo

" geen beeld meer op de laptop (ASUS X53U) of flitst het (gewoon beeld > wit scherm > gewoon beeld"

Zoals reeds eerder vermeld ....

Of ... een losgekomen connector op het motherboard (meestal linksboven het keyboard)

Deze een paar keer in/uitpluggen (uiteraard met een volledig spanningsloze laptop).

Indien deze iets is losgekomen , of vervuild , is dit meestal voldoende (de schurende werking v/h in/uitpluggen maakt deze contactjes terug proper)

Of ... een defekte "flatcable" die van het motherboard naar het t.f.t. paneel loopt.

Meestal is er dan ook reeds langdurig speling op de scharnieren.

Enige oplossing in dit geval , is deze te vervangen.

Asus onderdelen zijn moeilijk aan te geraken ... de reden hiervoor is mij onbekend.

Hoe je deze laptop kunt demonteren , is zo goed als zeker terug te vinden op "you-tube".

Een laptop van +/- dezelfde reeks zit zo goed als zeker op dezelfde manier in elkaar , en kun je ook gebruiken als referentie.

Mocht je hierin geen ervaring bezitten ... niet zelf aan beginnen , en laten uitvoeren door een lokale kennis ???

Dit officieel laten herstellen kan pikant van prijs worden .

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest , iets aan deze info.

Na gans deze uitleg zie ik net :

"Er zit nog enkele maanden garantie op, maar dat wil zeggen opsturen en minstens X dagen hem moeten missen en dat is eigenlijk niet mogelijk ivm. bepaalde programma's die erop staan."

De meest logische aktie is dan uiteraard deze claimen.

Indien je een p.c. niet kunt missen , dan voorzie je toch een back-up toestel ??? (Ik toch !!!)

Peter

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost, het lag inderdaad aan een losgekomen kabeltje achterop het beeldscherm. 10 minuutjes en het was gemaakt. Volgende keer doe ik het zelf wel :rolleyes: .
Bedankt aan diegene die wouden helpen of meer informatie gegeven hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan