Beeldscherm laptop kapot (gevallen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Hallo Helpmij-ers,

Ik heb helaas een laptop (compaq) laten vallen. Mijn beeldscherm is hierdoor kapot , een scheur erin(krijg alleen nog zwart scherm). Wie oh wie weet er een bedrijf die goedkoop dit soort reparaties doet en hoe duur zou zoiets zijn?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoe oud is je laptop?
Als je hem nog geen 2 jaar hebt dan heb je nog altijd wettelijke garantie!
Anders kun je even doorgeven hoeveel Inch je scherm is, en eventuieel ook welk type etc.
MIsschien heeft iemand hier wel een scherm over? ;)

Ohja dat is waar..
Maar.. Naja duur is het anders..
Als mij dit zou overkomen dan zou ik mijn kat de schuld geven (a)

Iets meer info zou handig zijn.
Type, evt. serienummer, model (precies) etc.

@Bluetooth, en die houding is nou precies waarom ik niet meer aan particulieren lever. Je ruikt gewoon dat je belazerd wordt, en je mag alsnog opdraaien voor de kosten. Goed bezig.

Terug naar het onderwerp. In het algemeen kun je stellen dat een laptop ouder dan 2 jaar niet meer loont. De schermen zijn namelijk behoorlijk duur. Onder die leeftijd loont het misschien, maar dat is afhankelijk van merk/type enz.

De prijs van het laten repareren van een HP scherm komt gauw aan de 400 euro,probeer het eens via je verzekering
Anders op zoek naar een defecte laptop van hetzelfde type met een nog goed scherm

Kan allemaal best meevallen hoor...
Afhankelijk van het type zijn er voor een paar tientjes schermen te koop op Marktplaats

ik heb het over het laten vervangen van een hp(compaq) scherm door een certified repair partner, dan kom je al gauw aan een hoge prijs
ik weet waar ik over praat want ik werk zelf voor zo'n bedrijf

't is altijd verstandiger om te zoeken naar een scherm op ebay ofzo scheelt zeker een hoop geld!

Ik weet wel waar je het scherm goedkoop kan krijgen en eventueel ook nog eens kan laten vervangen. Helaas is het niet toegestaan om links te posten, dus mocht je het willen weten stuur mij via de PM even wat voor laptop het is, dan zorg ik ervoor dat je zsm een link + prijs ed krijgt.

@Comeurope,

PM's kunnen alleen verenigingsleden versturen. Daarbij houden we ook niet van "Sluik reclame".

@crash

Het is zozeer niet sluik reclame, maar een oplossing voor de gestelde vraag lijkt mij :). Er zijn prima mogelijkheden waarbij een laptop scherm voor rond de €100,00 geleverd kan worden. Gewoon bedrijven uit Nederland en geen moeilijke eBay oplossingen waarbij je enorm vaak 'belazerd' wordt met tweede hands of niet goed werkende schermen. Tevens is de RMA via eBay ook niet heel goed geregeld en kost dit weken.

Ik zag iemand reageren met: het is waarschijnlijk het moederboard,
Dit kun je in elk geval nakijken door er een extern scherm op aan te sluiten ;)
Verder raad ik je inderdaad aan op marktplaats te kijken.

Een erg late reactie van mij, maar hier alsnog het type:

Compaq Presario CQ56.

Iemand een idee wat het ongeveer zou kosten? Of iemand een adresje waar ik het kan laten maken?

Is het lastig om zelf het beeldscherm te vervangen?

Is per type verschillend.
Voor bijvoorbeeld dell machines is een servicemanual online beschikbaar zodat je met plaatjes hem helemaal kan demonteren (en daarna de andere kant op weer monteren.
voor compaqs weet ik dat niet en je garantie is dan (als dat nog niet zo was) wel verdwenen natuurlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan