beeldscherm laptop kleurt ineens turqoise

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nouska1976

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2010
hallo allemaal. Ik was vanochtend met mijn laptop bezig en ik til hem van de bank op om hem op mijn schoot te leggen en ineens schiet het beeldscherm op turqoise. Ik kan de laptop wel gewoon gebruiken, maar alles wat ik open wordt met een turqoise laag eroverheen weergegeven...

Ik ben bang dat er iets vervangen moet worden?? Iemand een idee?

Probeer hem eens aan te sluiten op een extern beeldscherm.
Als het daar hetzelfde is, ben ik bang dat je videokaart aan het overlijden is.

Probeer hem eens aan te sluiten op een extern beeldscherm.
Als het daar hetzelfde is, ben ik bang dat je videokaart aan het overlijden is.

Net aangesloten op mijn tv en daarop is het scherm gewoon normaal....
Wat betekent dat voor mijn laptop?

Dat het scherm van je laptop overleden is

R.I.P. lief scherm.... dus eigenlijik is mijn laptop nu naar de haaien? Of kan een beeldscherm ook vervangen worden?
Ik heb dit ding online gekocht (IBOOD) dus fysiek naar de winkel is een beetje lastig...:evil:

edit: Wat schetst mijn verbazing? Ik heb mijn laptop rechtsonderin beet met 1 hand en ineens verspringt het beeldscherm weer op de normale 'kleur'...
en soms verspringt het weer naar turqoise... het lijkt er dus op dat er iets niet goed vastzit....

Laatst bewerkt:
Ook bij iBood geldt een garantieperiode van 2 jaar.
Dus gauw een RMA procedure opstarten.

Als het scherm een dergelijke gloed krijgt dan is het LCD scherm inderdaad helaas defect. Het beeldscherm is los te bestellen en als je handig bent met laptop en schroevendraaier is dit zelfs zelf te vervangen. Mocht dit echter niet het geval zijn dan kun je het altijd opsturen om het te laten repareren. De kosten hiervoor zijn ook afhankelijk van de kosten van het scherm.

Als het scherm een dergelijke gloed krijgt dan is het LCD scherm inderdaad helaas defect. Het beeldscherm is los te bestellen en als je handig bent met laptop en schroevendraaier is dit zelfs zelf te vervangen. Mocht dit echter niet het geval zijn dan kun je het altijd opsturen om het te laten repareren. De kosten hiervoor zijn ook afhankelijk van de kosten van het scherm.

Kan het niet een kwestie van een loszittend draadje / chipje van de VGA kaart zijn ofzo, want ik kan het beeld weer 'normaal' krijgen als ik een bepaalde pressie uitoefen op de hoek rechtsonder van de laptop... Dan zit ik dus niet in de buurt van het beeldscherm...

Kan het niet een kwestie van een loszittend draadje / chipje van de VGA kaart zijn ofzo, want ik kan het beeld weer 'normaal' krijgen als ik een bepaalde pressie uitoefen op de hoek rechtsonder van de laptop... Dan zit ik dus niet in de buurt van het beeldscherm...

Openmaken, en fysiek controleren.
Wel noteren waar je welk schroefje/onderdeel hebt uitgehaald.
Zorg ook dat je statisch onladen bent, door bv. een niet geschilderde leiding van de cv. even vasthouden.

Laatst bewerkt:
Openmaken, en fyfiek controleren.
Wel noteren waar je wel schroeje/onderdeel hebt uitgehaald.
Zorg ook dat je statisch onladen bent, door bv. een niet geschilderde leiding van de cv. even vasthouden.

Nou ik heb mijn laptop uit elkaar gehaald en geprobeerd uit te vogelen waar het probleem zit, maar het is me niet gelukt.
Naar een externe partij brengen om te repareren is het handigst gok ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan