beeldscherm laptop naar tv via VGA naar hdmi/s-video TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo, ik heb 2 opties om mijn laptop naar de tv aan te sluiten. op de laptop zit alleen een usb en een vga aansluiting. Op de tv zit alleen een hdmi en een s-video aansluiting.
Ik heb wel een hdmi kabel , maar een verloop van vga (laptop) naar hdmi kost teveel , die kost gemiddeld rond de 60 euro.
Kan ik een kabel kopen met een vga aansluiting naar s-video ( met male pinnen) en werkt dit, of weet iemand anders een andere goedkope oplossing.
alvast bedankt willem 2

Zal niet gaan zonder een dure converter. Het vga signaal is namelijk analoog en hdmi is digitaal dus je hebt een converter van rond de 50 euro nodig

Maar zoals ik schreef, ik zie op internet kabels van vga naar s-video met male pinnen.
Is dat dan wel analoog naar analoog en dus mogelijk.

Ja, S-Video is wel analoog! Ik hoop dat dat werkt. Hoeveel kost zo'n kabel dan?

Dat is nog wel te doen, ook als het niet werkt is het niet dat je een vermogen kwijt bent. Maar ik weet bijna zeker dat het werkt. Kijk anders ff op YouTube

doe ik , alvast bedankt . Ik laat via deze topic vandaag of morgen iets weten of het werkt. Toppie bedankt nogmaals

Geen probleem. Heb je de kabel al besteld? Op welke website ga je hem bestellen? Pas op met oplichterij

Nee , ik ga morgenvroeg naar een pc winkel in de buurt zodat ik hem altijd kan inwissellen.
maar toch bedankt voor de tip.

tot morgen of overmorgen dan kan ik iets meer laten weten . wel al hartsikke bedankt,

willem 2

Svideo geeft voor zover ík weet dus alleen het video signaal door, voor geluid zul je nog een extra kabeltje aan moeten schaffen, waarschijnlijk een verloopkabel van je (mini)jack naar Cinch (tulpplug)

Oke whittey, bedankt voor de tip . deze heb ik nog liggen en volgens het boekje van de tv zitten er 2 ingangen dus daar
kom ik wel uit .

bedankt en sorry voor de late reaktie.

willem 2

Hulp

Hallo , sorry voor de te late reaktie.
Ik had een kabel besteld via internet vgs-component ( 3 grijze tulp stekkers) deze werkt niet . Ik heb wel met een andere laptop geprobeerd met s-video naar s-video , dit werkt wel. Nu heb ik op mijn eigen laptop alleen vga.
Ik heb nu de volgende kabel gezien, weet iemand aub of deze kabel werkt want ik heb alleen vga / s-video nodig.
De kabel die er nog meer aan zit heb ik niet nodig , maar werkt vga / s-video dan nog wel?.
Alvast bedankt als iemand hier antwoord op heeft.
http://www.yagoda.nl/naar-svideo-tulp-adapter-kabel-p-2541.html?gclid=CPuVkKa676gCFckq3godqyw3yA

willem 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan