Beeldscherm laptop opeens donkerder, wel nog te lezen maar slecht zicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

marigeer

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2005
Goedendag,

Ik hoop dat er iemand aanwezig is om mij te helpen, opeens is mijn beeldscherm, slecht van zicht geworden dus niet meer zo licht, kan alles maar moeilijk lezen, hoe kan ik dit oplossen, heb wel empower technologie van mijn comp. weggehaald, maar toen bleef alles wel goed functioneren, ik heb een acer laptop aspire 3633 WLMI, windows xp professional, intelcore duo processor T5500 en een acer Cristal bite brilliant LCD performance scherm.

Groetjes

dan is je backlight kapot,dat is een soort tl lampje wat achter het scherm zit

waarschijnlijk is de backlight van je notebook kapot. dit is het "lampje" achter je scherm. dit kun je niet zo repareren. dit zijn tevens ook vrij duren reparaties buiten de garantie om. de vraag is dus of je nog garantie hebt. en of het anders nog de moeite waard is om hem te laten repareren bij acer. je kunt uitteraard een prijs opvragen bij acer, ik kan zo geen exacte prijs noemen.

je kunt testen of je backlight kapot is door een externe monitor aante sluiten op de notebook. geef deze wel het gewone beeld heb je het antwoord.

mvg

hollander

(tevens bij de Regenboog computer in heerlen is het soms mogelijk om hier aan een reparatie te verichten. maar het ligt er dan maar aan wat aan de backlight kapot is. dit wijst uit na onderzoek en hier zijn dan onderzoeks kosten aan verbonden.)

heb je hem van netspanning, nu op accu gezet. dat zou het misschien ook kunnen zijn.
bij mij wordt de helderheid dan ook naar beneden gezet.

het lijkt mij als de lamp kapot is dat je dan helemaál niets meer ziet. Misschien kun je ook proberen de helderheid/contrast wat hoger in te stellen.

beeldscherm laptop opeens donkerder

doe eens fn+pijltje naar rechts

Goeiendag opensourceweb, heel hartelijk bedankt voor de reactie, de goeie oplossing was deze optie, hoe het is gekomen is me een raadsel, maar gelukkig is het nu weer goed, ook wil gelijk de andere mensen bij deze bedanken voor hun reactie, ben ook nog bezig geweest met een externe monitor op deze laptop aan te sluiten maar wist eerlijk gezegd niet hoe dat precies in z'n werking ging, zou het wel fijn vinden als iemand mij kan zeggen hoe ik dat moet doen, wellicht als ik nog eens iets moet controleren.

groetjes

Achterin de blauwe poort. dan rechtermuisknop op het bureaublad--> eigenschappen (tenminste het laatste kadertje) Dan klik je op het scherm met 2 en dan kun je die activeren in xp.

Beelscherm 2

Achterin de blauwe poort. dan rechtermuisknop op het bureaublad--> eigenschappen (tenminste het laatste kadertje) Dan klik je op het scherm met 2 en dan kun je die activeren in xp.

Bedankt voor je reactie, wat je nu zegt heb ik allemaal al gedaan, maar hoe activeer je beeldscherm 2 in xp? wat zijn de stappen die je verder moet doen?

alvast bedankt voor je uitleg

groetjes

Bedankt voor je reactie, wat je nu zegt heb ik allemaal al gedaan, maar hoe activeer je beeldscherm 2 in xp? wat zijn de stappen die je verder moet doen?

alvast bedankt voor je uitleg

groetjes

Selecteer de 2e monitor en kies dan daaronder . Naar Bureaublad Uitbreiden , of iets wat daar op lijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan