Beeldscherm laptop stuk of een virus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RFje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RFje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Hoi,
Sinds net start de laptop op met een flinke 'digitale' barst in het scherm. Ik voel er niets van in het glas.
Nu vraag ik mij af of het softwarematig is of dat het toch hardwarematig stuk is.
Het is zal zichtbaar bij het opstarten...

Zie de bijlage, foto van het scherm.
ASUS beeldscherm barst.jpg

Ik heb net een laptop hersteld die het zelfde probleem had.
Deze laptop, waar jonge kinderen hun gang waren gegaan, bevatte tegen de 1000 stuks malware.
Herstellen kostte heel veel tijd en windows was op een aantal plekken onherstelbaar aangetast. O.a. Internet Explorer moest opnieuw geinstalleerd worden om het een beetje normaal te laten werken.

Achteraf denk ik dat het verstandiger en sneller was geweest om de Windows partitie helemaal schoon te vegen (formateren) en Windows opnieuw te installeren.
Dat zou ik u dus aanraden om te doen.

Laatst bewerkt:
Als ik die gekleurde verticale strepen zie denk ik direct aan een corrupte / beschadigde video-driver of een te hete video-chip maar dat laatste lijkt onwaarschijnlijk als de laptop direct bij opstarten hiermee komt.
Zou toch de koeling controleren op stof en voldoende warmte-afvoer en daarna het stuurprogramma van de videokaart opnieuw installeren.
Malware lijkt mij in dit geval onwaarschijnlijk, dat wordt in 99% pas geladen als Windows opgestart wordt, niet reeds voor het POST of Login scherm.

Goedemorgen,
Ik zal eerst Windows opnieuw installeren. Maar ik denk dat het toch een hardwarematig probleem is, ik heb ergens gelezen dat het scherm ook in de tweede laag, dus niet voelbaar, een barst kan hebben. Het is nou eenmaal direct zichtbaar als hij aangezet wordt.
Bedankt!

Hallo

Met deze foto is er slechts 1 mogelijke conclusie mogelijk.

Defekt (gebarsten) t.f.t. paneel.

De bron van de barst is duidelijk te zien ---> links in het midden van het paneel.

Scherm is gebarsten door iets die op het keyboard lag , en deze dan dichtgeklapt.

Jammerlijk genoeg geen vermelding typenr van dit toestel .... asus ???

Een goedkope (lees betaalbare) bron van ruilschermen --> e-bay.

Mocht dit een standaard maat van scherm zijn , dan gok ik op +/- 80 € ... indien een specifiek model , etc .... 80€ +

Mits er niets (voorzichtig) te voelen is van de barsten , dan zal er zo goed als zeker een (glossy) (lees blinkend) scherm zijn gemonteerd.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info...

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi Peter en de anderen,

Het scherm was inderdaad gewoon defect, waarschijnlijk door iets dat er tussen heeft gezeten.
Ik heb voor 99,95 een nieuw scherm besteld en er zojuist in gezet, piece of cake met de hulp van youtube uitleg.
Voornamelijk kleine schroefjes, een kliksysteem van de rand om het scherm en een connector losmaken.
Alles wel voorzichtig doen en dan komt het goed met een mini schroevendraaier setje en een magneetje voor de schroeven.

Dus mocht je dit hebben, vrees niet, gewoon even reparern.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan