beeldscherm laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

Vooraleer ik de laptop open doe wil ik toch even polsen of daar iemand raad voor heeft.
Ik heb hier een laptop Asus K53S, de laptop zelf werkt perfect zolang deze niet verplaatst wordt. Het probleem komt wanneer je deze wilt verplaatsen, als je de laptop of het scherm vast neemt om deze te verplaatsen valt het scherm uit, het komt zwart, precies of je de laptop in slaapstand zou zetten (de laptop zelf gaat niet uit). Om deze verder te gebruiken moet je ofwel de laptop dicht doen, waarna hij vanzelf uit gaat of gewoon resetten (al ben ik niet pro voor deze optie). Volgens mij is het niet softwarematisch, ik denk dus eerder aan een slecht contact ergens.
Alle tips zijn dus welkom.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo

Misschien slechts een slecht kontakt in het flatcabletje motherbord <---> t.f.t. paneel.

Deze een paar keer in/uitpluggen kan misschien helpen.

De kant van het t.f.t. paneel kan het zo goed als zeker niet zijn , mits deze meestal zelfs extra zijn geborgd met tape.

Bedoel dus de konnektor op het motherboard.

Hier te zien op 14.01"

https://www.youtube.com/watch?v=XOzhU-twhzo

Mocht er speling op de scharnieren zijn , kan dit kabeltje uiteraard defekt zijn , en dient dan te worden vervangen ... uiteraard dan ook het scharnier.

Asus onderdelen zijn schaars om aan te geraken , en meestal ook pikant geprijsd , in vergelijking met b.v.b. "acer"

Probeer eens of deze laptop dezelfde symptomen vertoond terwijl je in de b.i.o.s. zit ....

Peter

Aanvulling op de video van VDK_P:
Deze video is vanuit een andere hoek genomen: klikkerdeklik!

Mocht je nog specifieke vragen hebben over je laptop, ik heb zelf ook zo'n zelfde soort model (de X53SD, broertje van de K53S waarbij de bovenkant niet meegeverfd is).

Het ziet er naar uit dat ik niet de enige ben die dit voorval heb bij de Asus laptop, een kennis van mij heeft blijkbaar hetzelfde probleem, als de laptop warm wordt komt het dus voor. Ondertussen heb ik nog niet kunnen zien naar de laptop, het is deze van mijn zoon en hij bracht deze nog niet terug. Maar ik denk ondertussen genoeg info gezien te hebben hier er even mee bezig te zijn, bij deze zou ik dit topic laten sluiten.

Danku!

Hallo

"bij deze zou ik dit topic laten sluiten. "

Deze site wordt door veel mensen gebruikt als refentie/info punt ....

Zou je niet beter wachten om deze vraag te sluiten tot je zelf meer duidelijkheid hebt over wat er hier nu gaande is ???

Desnoods kun je nog bijkomende vragen stellen ??? post dan later uiteraard wat het nu precies was ???

Uiteraard hoef je dit voor mij niet te doen ... heb ruimschoots voldoende kennis/ervaring in deze materie.

Zie net dat deze vraag toch gesloten is .... jammer.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan