Beeldscherm lichter maken, maar knopje stuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter eZe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eZe

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Ik heb een vrij oude laptop waarvan ik het beeld lichter wil maken. Helaas is het knopje met het zonnetje stuk, waardoor ik mijn beeld niet meer op die manier lichter kan maken. Is er een andere manier om dit te doen?

Mjah, latop openschroeven, knopje vervangen en het is geregeld. Anders als er geen andere knopjes zijn kun je een beetje rommelen met draadjes en noem maar op. :D

Helaas weet ik zo snel geen software die dat voor je regelt :confused:

mvg
Corstian

Kan je niet rechts klikken op je bureaublad en zo via eigenschappen (waar je je resolutie kan wijzigen enz.) je helderheid wijzigen?

Waarom al directy beginnen over openschroeven.. probeer eerst is in het bios daar staat meestal een balk waar je het dan kan doen.

Gr,
Maxim

Voor zover ik weet is er geen functie in de bios waarmee je je helderheid kunt aanpassen. Ik ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen.

Ik wel!

heb hier nog een Pentium 1 laptop staan en daar kan je in het bios je helderheid aanpassen.
Maar das wel een heeeeeeele oude dan

Hallo

"een vrij oude laptop waarvan ik het beeld lichter wil maken"

"Helaas is het knopje met het zonnetje stuk"

Een enkele keybordtoets gaat niet zo snel defekt.

Ik vermoed eerder dat niet alle benodigde drivers/software voor deze laptop zijn geinstalleerd.

Werken b.v.b. ook de toetsen om het geluid omhoog/omlaag te doen niet , dan is het zo goed als zeker een software probleem , en geen hardware (defekte toets).

Jammer genoeg vermeld je geen merk/typenr/etc... van deze laptop.

Het vermelden van het o.s. ware uiteraard ook nuttig geweest.

Peter

Hallo, bedankt voor jullie reacties. @Peter, het is wel echt alleen dat knopje dat stuk is. Ik kan mijn beeldscherm namelijk wel donkerder maken (wat ik dus ook gedaan heb en nu krijg ik hem niet meer lichter). Eerst kon dit wel. Het is ook tevens de toets met het rechterpijltje en die functie doet het ook niet meer, erg onhandig.

Hoe kom ik bij de bios? Via beeldschermeigenschappen kan ik helaas de helderheid niet aanpassen.

Ik heb een Acer Aspire 1362LMi.

Hallo

Probeer eens of het "slecht" kontakt in deze toets te verhelpen is door zuiver te blazen met luchtdruk (compressor) .

Het vermelden oude laptop zonder typenr deed mij vermoeden dat het een individuele specifieke toets bovenaan het keyboard was.

Bij dit model is deze "geintegreerd" in de cursorkeys , dit zijn toetsen die veel gebruikt worden , en onderhevig aan slijtage/vuil.

Indien dit zuiver blazen niet lukt , zal het zo goed als zeker een nieuw keyboard worden.

Duur zijn deze niet.

Kijk eens op e-bay ... , zijn er voldoende te koop.

Veelal vermeld een leverancier ook voor welke modellen deze geschikt zijn.

Misschien is een keyboard voor een ander compatibel model laptop veel goedkoper.

Let uiteraard op de keyboard layout.

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...rd&_fln=1&_sc=1&_sop=15&_trksid=p3286.c0.m283

Peter

Hoi Peter, bedankt voor de tip. Heb inderdaad was stof weggeblazen onder de toets en nu doet hij het weer! Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan