Beeldscherm loopt vast tijdens gamen/youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo,

Sinds een paar dagen loopt als ik aan het gamen ben of veel video's kijk op YouTube mijn computer vast. Het beeld staat dan helemaal stil, en er komt een soort brommend geluid uit de speakers (meestal van het spel dat ik speel of de video die ik bekijk).

EDIT: Het kwam het eerst voor toen ik een Blu-Ray film aan het kijken was.

Na een paar minuten komt het beeld dan weer terug, en krijg ik soms de melding dat de nVidia Kernel Driver vastgelopen is.

Weet iemand wat dit is?

Groeten,
Djmaster329

Specs:

Code:
Packard Bell EasyNote TJ65
Processor: Intel Pentium T4300 @ 2.10GHz (dual core)
Moederbord: Packard Bell SJV50MV (U2E1)
RAM: 2x 2048MB Samsung DDR2
Graphics: LP156WH2-TLE1 op NVIDIA GeForce G 105M - 512MB

Laatst bewerkt:
of je video kaart over verhit of je een ram lat is kapot je kan eens hwmonitor installeren en kijken hoe warm hij word

Speccy:

Code:
Videokaart: 60 graden
Processor: 50 graden
Moederbord: 56 graden
Harde schijf: 49 graden

EDIT: als ik ga gamen wordt de Videokaart soms meer dan 70 graden, maar als ik het spel afsluit dan gaat dat ook weer snel omlaag.

Laatst bewerkt:
Hallo Djmaster329,
Download en installeer de laatste drivers en stuurprogramma. Nvidia drivers altijd eerst de-installeren. Verder Windows niet in Aero maar in standaard modus draaien. Controleer eens of het beter werkt wanneer de virusscanner uitgeschakeld is of niet scant.

Ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd vanaf de Packard Bell website.
Ik heb ook Aero uitgeschakeld, maar het heeft niet gewerkt.

Maar ik denk dat Nvidia de laatste drivers heeft. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Kijk eens of je voldoende virtueel geheugen hebt. Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen - Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen.

Stel de begin en eindgrootte bijvoorbeeld in op 2000 voor schijven met een besturingssysteem. Als je eerst nul invoert, opstart en dan de schijf defragmenteert dan heb je ook dit bestand gekuist.

Ik heb een oudere versie van het stuurprogramma geinstalleerd. Tot nu toe lijkt het goed te gaan. Ik zal het morgen nog wel even beter testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan