beeldscherm maakt piepend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebkes

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi,

Ik heb de laatste dagen te kampen met een erg vervelend piepend geluid van mijn monitor, nu denk ik dat de monitor bijna versleten is maar ik wilde eerst graag jullie gedacht daarover vragen. Het is zo erg dat je na een kwartier al barstende hoofdpijn krijgt.
Graag reaktie

Dank bij voorbaat

Een hewlett packard waarvan ik de leeftijd jammer genoeg niet weet omdat ik deze als tweedehands had gekocht toen ik de pc aankocht

...en serienummer? HP heeft meer monitoren. Punt is dat me te binnen schoot dat bij monitoren met geïntegreerde boxen deze nog wel eens door statische electriciteit gaan brommen en piepen. Het controleren van de bedrading en het aansluiten van de pc kast op de aardlek lost dat wel op.

tis ne HP 1280 maar deze heeft geen interne luidsprekers, die heb ik nog apart moeten bijzetten dus daar kan de aar dvan het probleem al niet aan liggen

Piepen van een monitor duidt meestal op een probleem met het hoogspannings gedeelte, soms kan je dit zelf oplossen door het contact wat aan de beeldbuis zit (een soort zuignap) er af te halen het contact te reinigen en weer terug te plaatsen.
LET WEL OP, het gaat hier dus echt om hoogspanning, die is dus echt DODELIJK. Voordat je überhaupt zoiets zou gaan doen moet de monitor zeker 24 los gekoppeld zijn van het stroomnet.
BIJ TWIJFEL NIET ZELF DOEN, maar laat dan een terzake deskundige de monitor voor je nakijken.

Verder kan piepen ook nog veroorzaakt worden door lekke condensatoren en nog wat ander spul, maar voor al het werk binnenin een monitor geldt er is HOOGSPANNING aanwezig.

Dan denk ik dat ik in de week eens bij ne pc hersteller binnensping en eens ga vragen als die er eens wil naar kijken want nu had ik net de monitor eens op de andere pc hier aangesloten en daar deed die het ook. Ik ga me eens vragen hoeveel me dat kost of eventueel eens uitzien voor een nieuwe.

Ik moet jullie bedanken voor jullie reakties hierop. thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan