Beeldscherm niet compatibel met Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
via het icoon windows 10 downloaden op de taakbalk, krijg ik de melding dat de fabrikant mijn beeldscherm niet compatibel heeft gemaakt met Windows 10.Op de website van van de grafische kaart vind ik geen Windows 10 driver voor NIVDIA GeForce 7600GS ? Kan er iemand mij helpen. Besturingssysteem Windows 8.1, Medion beeldscherm, HP desktop.
Met dank bij voorbaat,

Robert Vervloet

Het gaat in dit geval niet om je beeldscherm maar om de videokaart. Dat er geen drivers meer zijn voor Windows 10 is eigenlijk wat er aangegeven wordt omdat de videokaart te oud is. Dan heb je twee opties: het gewoon proberen, eventueel met de driver van Windows 8(.1) of een andere videokaart plaatsen.

Na installatie van Windows 10 kan je van Oracle ook eerst de Java Runtime installeren en vervolgens met Internet Explorer naar de drivers website van NVIDIA gaan. Daar start je dan de automatische detectie en krijg je de Windows 10 drivers voor die kaart.

Laatst bewerkt:
Ben zo vrij geweest je vraag te verplaatsen naar een meer voor de hand liggende sectie.

Net als K1pje al aangeeft, deze kaart wordt niet ondersteund in windows 10, simpelweg vanwege de leeftijd van de kaart en de mogelijkheden die deze kan bieden in combinatie met de huidige standaarden.
Het is te proberen met de drivers van win 8, maar is alsnog geen garantie dat deze gaat werken.
Daarnaast vraag ik me af of het dan wel nut heeft om er een andere videokaart in jouw systeem te steken.

Bedankt voor jullie reactie.
edmoor, volgens de Windows 10 upgrade Advisor zal ik Windows 10 niet kunnen installeren, kan ik dan via Oracle(is dat een website en hoe te bereiken) nu Java Runtime reeds installeren zodat ik de nodige Windows 10 driver toch kan installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan