Beeldscherm niet scherp

• Onderwerp starter Onderwerp starter papf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

papf

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hallo,

Ik heb een dell inspiron 6400 en ik zit met een probleem.

Bijna alle plaatjes op internet zijn erg blokkerig maar verder is alles haar scherp. Het zijn alleen de icoontjes zegmaar op internet en de icoontjes in mijn taakbalk. Maar als ik die afbeeldingen opsla vanaf internet en ik ze bekijk via windows zijn ze gewoon haarscherp. Ik heb zelf dus geen idee wat het kan zijn. Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Info: 15.4'' Widescreen XGA TFT scherm
Verder weet ik er niet veel over.

Videokaart: Ati Mobility Radeon X1300

Ik denk eigenlijk niet dat het aan het beeldscherm ligt, maar eerder aan je internetbrowser...

Helpt het niet als de cleartype aanzet? eigenschappen beeldscherm, vormgeving, effecten.

jeroendenoot zei:
Ik denk eigenlijk niet dat het aan het beeldscherm ligt, maar eerder aan je internetbrowser...

Dat lijkt me niet want het zijn ook de icoontjes in me taakbalk, windows media player, virusscanner, internet explorer enz enz. Geen een daarvan is echt scherp zoals het hoort.

Lange Pier zei:
Helpt het niet als de cleartype aanzet? eigenschappen beeldscherm, vormgeving, effecten.

Ik heb het geprobeerd maar geen veranderingen helaas... toch bedankt.

Misschien helpt het om de videokaart drivers te updaten, dan die van Omega gebruiken, even hier zoeken naar de juiste.

PS, staat alles wel op 32 bit?

Laatst bewerkt:
Internet explorer 7 beta 2?
dan is het inderdaad onduidelijk! bugje!

Lange Pier zei:
Misschien helpt het om de videokaart drivers te updaten, dan die van Omega gebruiken, even hier zoeken naar de juiste.

PS, staat alles wel op 32 bit?

Ik heb alles geupdate maar er waren geen verandering. En alles staat ook op 32 bit.

En ik heb ook geen internet explorer 7, maar het heeft niks met internet explorer temaken want de icoontjes in mijn taakbalk zijn ook niet scherp. Dus ik hoop dat jullie nog meer ideeen hebben :confused:

Als jullie nog ideeen hebben hoor ik het heel graag

pff...
laatste drivers?
alle instellingen juist
heeeel misschien Active Desktop aan?
Daancomp

Ja, goede drivers. Ja, goede instellingen, Nee, geen active desktop aan.

klinkt raar, ik snap er ook niks van....

ik zou het niet meer weten terug naar leverancier en anders moet je toch even je scherm checken als het een lcd of tft is kan je die refreshen staat wel in je handleiding

Ik heb het gevonden, ff de dpi-instelling van 120 dpi naar 96 dpi gedaan. en hij is weer super scherp. toch bedankt voor alle moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan