Beeldscherm ; no signal/blauw scherm met tekst slechts heel even te zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Sorry voor de lange titel, maar ik wilde zo duidelijk mogelijk zijn.
De laatste tijd krijg ik bij het opstarten steeds vaker de melding "no signal". Meestal krijg ik dit weer goed door ofwel mijn beeldscherminstellingen zo laag mogelijk te zetten, en als dat niet lukt via systeemherstel. Nadat vandaag de melding weer kwam en ik via systeemherstel wel weer beeld kreeg, heb ik de nieuwste driver voor de videokaart gedownload en geinstalleerd, in de hoop dat hiermee het probleem opgelost is.
Waar het nu om gaat is het volgende ; als dit probleem zich voordoet, krijg ik slechts heel even een blauw scherm met tekst (waarop denk ik precies staat wat het probleem is ) te zien, vervolgens springt het meteen weg, dus niet te lezen....
Is het mogelijk om dit beeld vast te zetten, zodat ik, mocht het probleem zich onverhoopt weer voordoen, de melding kan lezen ?

Rechtsklikken op Deze computer >> Eigenschappen >> Geavanceerd >> Opstart- en herstelinstellingen.
Bij systeemfouten het vinkje verwijderen bij 'De computer automatisch opstarten'. De volgende keer dat het gebeurt, blijft het blauwe scherm (BSOD = blue screen of death) staan en kan je zien waar het fout gaat.

Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat de optie " opstart-en herstelinstellingen" ontbreekt bij Windows XP ? ( ik zie deze nl. niet ). Is er een andere manier voor mij om dit te doen ?

Ik weet niet waar dit zit in XP, werk zelf met W7.

Sorry, ik heb verkeerd gekeken ; ik dacht dat er een tabblad "opstart-en herstelinstellingen" zou moeten zijn.
Ik zie het nu staan onderaan inderdaad bij het tabblad geavanceerd. Heb inmiddels het vinkje weggehaald.
Er is ook een optie : herstelopties weergeven. Deze staat bij mij op 30 seconden. Moet ik dit misschien ook verhogen ?

Kan wel, b.v. 60, maar hoeft niet. Dan heb je meer tijd om de melding te lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan