Beeldscherm of muis en toetsenbord loopt vast!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZAFIRA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Hallo allemaal, ben nieuw op deze site en hoop dat ik hier aan het goede adres ben!!

Ik heb last dat mijn computer naar enige tijd vast zit, ik kan niet plaatsen of het aan het beeldscherm, de muis of aan het toetsenbord ligt. In iedergeval als dit gebeurt werkt niks meer. Als ik de computer opnieuw opstart is het over (tot het natuurlijk weer gebeurt).

Ik heb XP pro er opnieuw opgezet, maar dit mag niet baten. Heb alle instellingen van het beeldscherm zo gezet dat deze nooit uitvalt (dus geen scherm beveiliging, slaapstand etc).
Instellingen van de muis gecontroleerd (usb aansluiting, optische muis van logitec(draadloos)). Toetsenbord nooit wat aan verranderd. Ik zou niet weten wat het kan zijn, het gebeurt ook niet iedere keer opdezelfde tijden afhankelijk van hoelang de computer aanstaat.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik weet het niet meer!!!!
Het is in ieder geval heel vervelend :evil::evil::evil:

Groeten ZAFIRA (help, help)

Kun je ook nagaan vanaf wanneer dit probleem is ontstaan? Heb je b.v. hardware of software geinstalleerd? Reageert Ctrl/Alt-Del ook niet als de boel vaststaat? Graag zoveel mogelijk info, ook al lijkt het onbelangrijk.

Hallo, bedankt voor je reactie!!!

Volgende is gebeurd. Ik had mijn eigen computer losgekoppelt en een andere weer aangesloten (een oude computer) bij het aansluiten maakte hij een grote knal (alle stekkers zaten in de zelfde stekkerdoos (dus ook die van mijn eigen computer). Hierna mijn eigen weer opgesteld. Een dag erna kreeg ik een alarm van mijn avast virus scanner voor het paard van troje (als ik het zo goed schrijf). Toevallig begonnen de problemen toen ook. Ctrl, alt en delete werken dan ook niet meer. Dit verscheidende keren gehad en toen de hele c-schijf leeg gehaald en geformateerd, nieuwe xp er weer opgezet en alles weer geinstalleerd. Hierna had ik geen geluid meer in de computer, bleek de software hiervan weg te zijn, deze weer via het internet gedownload en dat werkt nu ook weer. Uiteindelijk werkt alles perfect, heb nu ook draadloos internet via Tele2. Alleen loopt dus alles vast naar een bepaalde tijd. Ctrl, alt en delete doen niks. De muis pijl verdwijnt (wordt een dun streepje. Computer blijft gewoon lopen en beeldscherm blijft gewoon branden. Computer een harde reset geven (uit/aan) en alles werkt weer voor een bepaalde tijd.

Kun je hier iets mee????

Groeten ZAFIRA:confused::confused::confused:

format? of een eventueel systeem hersel, en een deftige antivirus kunnen raad brengen:)

Eerst xp van de c-schijf verwijderd, daarna formateren en weer opnieuw erop gezet.
Systeem herstel heb ik ook al een paar keer gedaan, maar dit mog ook niet helpen.
Met de virus scanner a-vast heb ik nog nooit problemen meegehad, die draaid al 2 jaar op deze computer. Ik heb ook nog een tip gehad om alle componenten (kaarten, stekkertjes enz.) los te halen in de kast en alles schoon te maken. Dit heb ik vanmiddag gedaan en ik moet zeggen tot nu toe geen problemen gehad. Ik wacht het af!!!!

Groeten ZAFIRA

Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag!

:thumb::thumb:

:evil::evil:

Te vroeg gejuicht, hij zit weer vast (na ongeveer 7 uur). Het lijkt alsof de computer in een beveiliging staat, niks werkt meer. Ik kan de lade van zowel de cd en dvd openen en er één indoen en ze ook weer sluiten, maar dan gebeurt er gewoon niks. Idem met de cardreaders, steek er een sd of memory stick in maar er gebeurt niks. Toetsenborden muis doen niks. Printer aangezet, krijg dan ook geen melding in het beeldscherm. Het muis tekentje staat gewoon vast in beelscherm, computer draaid gewoon.

Mensen wat is er toch aan de hand????

Groeten ZAFIRA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan