beeldscherm onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Sinds vanochtend is mijn beeldscherm opeens enorm onscherp. Is dit een virus of kan ik de scherpte aanpassen, of wordt het een nieuw beeldscherm aanschaffen?
Winny

Welkom op Helpmij.:)

De beeldscherm instellingen al nagelopen.(op de monitor zelf)
Verschillende vernieuwingsfrequentie al geprobeerd?.(Hz)

Instelling voor onscherpte (slechte focussering) is alleen instelbaar binnenin monitorkast. Mocht dit niet lukken, dan expert naar laten kijken. Scherpstelling is instelbaar. Indien dit bijregelen niet lukt, moet "kanon" op achterkant van beeldscherm waarschijnlijk gepatched worden met hoogspanningsappararaat i.v.m. sluiting in kanon. Kan eenvoudig door reparateur worden gedaan, kost misschien 10 sec.

vernieuwingsfrequentie

De vernieuwingsfrequentie staat bij confuguratiescherm, beeldscherm, instellingen toch?Bedoel je die?
Als ik een andere frequentie aanwijs, krijg ik een bericht dat een onjuiste frequentie mijn monitor kan beschadigen.
:(

Even op de achterkant van je monitor kijken wat de Hz frequentie is.

Bij mij (win 98se) staat het op "standaardwaarde adapter". Dat lijkt mij de beste instelling. Of zit dat bij de nieuwere besturingssystemen anders?

Gevonden!: een computerdeskundige heeft ons uitgelegd dat er een stelschroefje aan de achterzijde, binnenin de monitor zit. Hij heeft uitgelegd waar je niet aan mag komen , en waar wel en inderdaad, in 2 seconden was het verholpen.
Bedankt allemaal voor het reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan