beeldscherm onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
sinds enkele dagen is mijn beeldscherm vrij onscherp...alles is nog wel leesbaar maar je merkt duidelijk dat het wat waziger is. bij het opstarte van de pc gebeurt het ook wel eens dat er uit de monitor geluiden komen die lijken op het ontsteken van een aansteker :) heeft mijn beeldscherm zijn beste tijd gehad of kan t ook aan iets anders liggen??

het betreft een CRT beeldscherm van 5 jaar oud

Geplaatst door star3200
sinds enkele dagen is mijn beeldscherm vrij onscherp...alles is nog wel leesbaar maar je merkt duidelijk dat het wat waziger is. bij het opstarte van de pc gebeurt het ook wel eens dat er uit de monitor geluiden komen die lijken op het ontsteken van een aansteker :) heeft mijn beeldscherm zijn beste tijd gehad of kan t ook aan iets anders liggen??

het betreft een CRT beeldscherm van 5 jaar oud

Pech, maar dan vrees ik dat je beeldscherm bijna de geest gaat geven. Wat je nog wel kan proberen: open maken en goed onststoffen. Een crt scherm slikt namelijk nogal veel stof. Zou dus kunnen dat het enkel een vonkoverslag is door.....
Maar ja 5 jaar... THT problemen etc...

Heb je het scherm al es gedegaussed zoals dat heet? Kijk hiervoor ff in het boekje dat bij je monitor hoort.

Geplaatst door Muurhond
Heb je het scherm al es gedegaussed zoals dat heet? Kijk hiervoor ff in het boekje dat bij je monitor hoort.

Denk niet dat dit gaat helpen. Het geluid dat uit de monitor komt, en lijkt op het onsteken van een aansteker, plus het wazig zijn van het beeld, wijst er duidelijk op dat er een fout is in de focusering. Die ga je moeten zoeken in het hoogspannings gedeelte.
Dit is, voor monitors, van 5 jaar oud, een spijtige zaak.
1° je heb geen schema's
2° je vind de onderdelen niet.
3° als je bij toeval dit onderdeel vind, is het schrikkelijk duur.

Ik zit in hetzelfde schuitje met een monitor 19" van LG.
Ik weet +/- wat er defect is, maar... De prijs is 3/4 van een nieuwe. Dus wat te doen??? Nieuwe kopen.

Ik heb etzelfde ook een paar maanden terug gehad met een 5 jaar oude LG Flatron 795ft Plus. Het beeld floepte niet direct aan wanneer ik de pc voor de 1e keer op de dag aandeed en ik hoorde ook een raar geluidje elke keer dat het beeld aan sprong. Na een kleine 2 weken hield ie er tenslotte mee op. Ik deed em toen aan, ik hoorde geknetter en et beeld bleef zwart terwijl het aan/uit-lampje gewoon groen bleef branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan