beeldscherm op accu erg donker, voorheen nooit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter MI8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MI8

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Beste,

Ik heb een laptop met windows XP erop maar sinds hij is gevallen (buiten mijn schuld om) is die erg donker wanneer ik op de accu werkt. Ik krijg dit nergens opgelost, kan iemand mij helpen. Ik heb nog niet kunnen proberen het ook op netstroom te laten werken en weet dus niet of hij dan ook nog donker is. Voorheen is dit mij nooit opgevallen.

Met vriendelijke groeten,
MI8.

Probeer eerst netstroom.
Anders in de verlichting (backlight)achter kaduk.
www.google.com.
geen licht in scherm,laptop.

Heb je zeker geen garantie meer?
Dan zijn ik zelf kijken,of de back lighs vast zitten,of stekkertje los.
Of je Inverter is kaduk.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Nu is dat wel normaal dat hij op accu wat donkerder wordt wegens energie besparing zou inderdaad even kijken op het lichtnet hoe het dan is.

Heb je vista pas dan de scherm verlichting aan via software en probeer het ook via hardware en kijk ook wat warander zegt over netstroom ;)

Byee VRC

Heb je vista pas dan de scherm verlichting aan via software en probeer het ook via hardware en kijk ook wat warander zegt over netstroom ;)

Byee VRC

Lezen.......

TS begint zijn bericht met: Ik heb een laptop met windows XP

Bovendien, speel ook eens met de toetsen FN+ F5 / F6, tenminste, ligt eraan welke toetsen er zijn aangewezen voor scherm helder, en donker. Mijn laptop, die ik ooit had, sprong zodra het op accu-spanning stond, direct naar de laatst gebruikte helderheid, ipv volle belichting. Meestal is dit zoals eerder vermeld in de reacties, lager dan op de netstroom.

@ Mrmusic,

Schijnbaar is lezen tegenwoordig steeds moeilijker :p

Op netstroom is het wel goed. Vreemd dat ik dit nooit eerder had. Maar toch bedankt :thumb:!

Bijna alle laptops hebben dat. Gewoon om energie te besparen als je op accu werkt zoals hier al gezegt is. Dit kan je meestal instellen in de BIOS hoe hoog het contrast moet zijn wanneer je op accu werkt.

@Jeffcoboy,

In het Bios kun je geen contrast regelen, dat zul je in Windows moeten doen of via de functie toetsen op de laptop. Mogelijk kan de TS even bij de energie instellingen van Windows kijken.

@Crash

Ik kan de brightness (komt op hetzelfde neer) instellen voor accu of op netstroom in de bios:

[SMALLIMG]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=91744&stc=1&d=1269108627[/SMALLIMG]

Bijlagen

• IMG_7659.JPG
    IMG_7659.JPG
    37,7 KB · Weergaven: 224
@Jeffcoboy,
Kijk het bewijst maar weer, ik leer iedere dag nog bij.:):thumb: Hoewel Brightness en Contrast wel twee verschillende dingen zijn.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan