Beeldscherm op andere resolutie

• Onderwerp starter Onderwerp starter H&R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

H&R

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een schitterend 17 inch beeldscherm een LG Flatron 795FT Plus, nu draai ik al tijden met een resolutie van 800x600 hiermee zijn de pictogrammen e.d. gewoon goed te lezen. Als ik nu mijn beeldscherm op 1024x800 zet dan zijn de pictogrammen en tekst zo klein dat ik het maar weer terug plaats naar 800x600

Laatst heb ik van een kennis die een 17 inch flatscreen had gekocht aangesloten op de pc en daar waren de pictogrammen en tekst beter te lezen (groter) op 1024x800 dan bij mij.

hoe moet ik dit afstellen op mijn scherm? ik heb ook alle afstellingen bekeken maar dat staat goed er staat niets op klein op zo, terwijl dit toch een luxe scherm is wat ik heb.

Na het veranderen van de resolutie, moet je ook de vernieuwingsfrequentie instellen.

Ik neem aan dat je met XP werkt.

Klik rechts op je bureaublad>eigenschappen>instellingen>geavanceerd>beeldscherm.

Vink eerst "Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" aan. Zet de frequentie nu zo hoog mogelijk.

Mvg Patrick

Klik met je rechter muisknop op het bureaublad en klik op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Instellingen op de knop Geavanceerd.
Op het tabblad Algemeen kun je de tekengrootte aanpassen.

Guus.

Schitterend beelscherm inderdaad, ik heb de 775FT en ben er zeer tevreden mee.

Kijk ook even onder vormgeving -> geavanceerd voor het instellen van de grote van de pictogrammen en de ruimte er tussen.

heb je de drivers van je scherm geinstaleerd of gebruik je de standaard windows-drivers.
heb je ook de nieuwste drivers voor je videokaart?

ik heb de drivers geinstalleerd van het scherm zelf

heb je de tip van admin-frisian al geprobeerd?
(alleen niet alleen bij geavanceerd kijken, maar ook bij effecten)

Laatst bewerkt:
hoi ik heb de tip geprobeerd maar dat is ook niet echt wat ik bedoel. als ik dan kijk naar de iconen naast de tijd (rechts onderin) dan is dat ook allemaal erg klein, terwijl een andere pc van mij met een 15 inch flatscreen op 1024 groter pictogrammen en tekst heeft en zeker de tijd en de iconen er naast. hoe kan dat nou?

Je zal toch even moeten spelen met de instellingen die hier in het forum worden aangegeven. Andere manieren zijn er namelijk niet om windows naar smaak in te stellen.

Geplaatst door H&R
ik heb de drivers geinstalleerd van het scherm zelf

je zou nog ff de windowsdriver kunnen proberen,maar denk eerlijk gezegd dat daar het probleem ook niet ligt:confused:

ok begrijp ik maar hoe kanhet dan dat wanneer ik een ander 17 inch scherm plaats de resolutie 1024 wel goed zichtbaar is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan