Beeldscherm op zwart, pc op tilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balance

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo. Ik gebruik een HP dx5150 Microtower PC, AMD 64, waarop windows xp professional. Mijn monitor is een Samsung SyncMaster 913V. Twee weken geleden heb ik de harde schijf opnieuw ingericht door eerst te backuppen, schoon te maken, twee partities gemaakt (ik had er er eerst een) en daarna de zaak weer teruggezet. Ben een betrekkelijke amateur en heb de nodige problemen gehad die ik inmiddels opgelost heb, op 1 na. Als ik nu de pc gebruik slaat het scherm op willekeurige momenten op zwart, de pc slaat stil. De ene keer trekt hij dan weer vanzelf bij en na wat gerommel in de systeemkast gaat hij weer verder, de andere keer moet ik hem echt opnieuw opstarten, waarhij het weer goed doet. Ik heb dit probleem lang geleden een keer op een vorige pc gehad, maar weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. Drivers lijken allemaal in orde. Koeling ook. Ik heb een 3tal 'deskundigen' erbij gehad en die kunnen het ook niet vinden. Toch lijkt het me geen echt groot probleem. Wie weet wat?

Heb uiteindelijk een kennis van me uit Oostenrijk (!!) mee laten kijken op mijn pc van daar uit. Bleek dat het probleem was dat ik een AMD 64 bit processor heb en dat de oorspronkelijke Windows XP daarop afgestemd was. Bij het opnieuw opzetten vanhet hele spul heb ik Windows gehaald uit een map van iemand die systeemtechneut is van een bedrijf, en die van daaruit een hele map schijven heeft van van alles en nog wat. Ik heb daar de meest toepasselijke versie uitgehaald, maar het lijkt erop dat mijn 64 er toch even teveel van het goede voor deze software is geweest. Ik heb nu een (HP) driver gedownload voor 32bit ipv de 64 die hij volgens typebeschrijving nodig zegt te hebben. Sindsdien geen problemen meer. Tja.....kom er maar eens op. Lang leve de Oostenrijkers! :cool:

Hoi Balance,

Volgens mij heb ik nu hetzelfde probleem zoals jij dat bescheef:

Na het opnieuw installeren van XP bevriesd het beeld en gaat daarna op zwart. Het enige wat ik dan kan doen is rebooten.

Daarom zou ik graag willen weten welke drivers je nou eigenlijk opnieuw hebt geinstalleerd? Chipset of iets dergelijks?

Ik hoor het graag van je, ik ben ten einde raad! :(

Dit is mijn configuratie:

AMD Athlon 64 3000+
MSI K8T Neo FSR ATHLON 64 mainboard
Miditower ATX 350 WATT USB 2.0
80GB Western Digital 8MB 7200Rpm
ATI radeon X1650

het lijkt mij de videokaart drivers, wat zou er anders te maken kunnen hebben met je display ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan