beeldscherm op zwart ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pete14

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Ik heb het volgende probleem. Op mijn XP systeem met lcd scherm springt na 2 sec het beeld op zwart het lampje blijft wel groen branden.. Hij heeft het al die tijd (1,5 jaar) gewoon goed gedaan. Ik dacht dat het mijn beeldscherm was en heb hem aan een andere PC gehangen.... geen enkel probleem. Dus beeldscherm is goed zou je zeggen. Als ik nu een ander beeldscerm aan mijn PC hang doet tie het ook gewoon goed.
Oftwel videokaart én beldscherm lijken gewoon goed te zijn alleen samen doen ze het niet.
Er is niets verandert wat dit probeleem zou kunnen veroorzaken. Ik heb een XP systeem met gforce Nvidia fx5200 grafische kaart.
Alvast bedankt voor jullie tips !

Per ongeluk de resolutie/vernieuwingsfrequentie gewijzigd? (kan ook door een pas geinstalleerde applicatie komen) Sommige tft's kunnen dat dan niet aan en gaan op zwart.
In het menu Geavanceerde startopties vind je de VGA-modus, je komr daar door tijdens het starten van XP de F8-toets ingedrukt te houden. Je drukt op die toets op het moment nádat de BIOS-meldingen klaar zijn en vóórdat het Windows-logo verschijnt. Zet dan bij de eigenschappen van je beeldscherm alles weer zoals het moet staan. Bij mij staat de resolutie op 1024X768 bij 60Hz.

Dank je voor je hulp. Echter geen effect, helaas. Het is zo vreemd , wanneer ik het tft scherm aan de PC koppel heb ik 10 sec beeld en dan zwart - lampje blijft groen.
Als ik de tft aan een w98 blijft tie het gewoon doen, ik snap er nix van.

Is in de tien seconden XP dan al helemaal opgestart (zie je het buroblad b.v.) of tel je het opstarten mee?

Nee vanaf het eerste moment dat hij opstart is na 10 sec het beeld zwart - licht dan nog eventjes op en is dan helemaal zwart. Lampje brandt groen - ik hoor de opstartgeluiden maar geen beeld.

Aan de blauwe aansluitng van je videokaart of de witte om het even zeker te weten

ik zit met zelfde probleem en als ik de monitor een paar keer aan en uit heb gedaan doet hij het weer .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan