Beeldscherm op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisV21V

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
Het volgende.

Tijdens het opstarten van mijn PC heb ik beeld je ziet netjes dat xp opgestart wordt met het belkje wat op en neergaat. Maar na dit scherm wordt het beeld helemaal zwart. Ik kan dan wel mijn wachtwoord invoeren en hoor dat windows opstart. tevens hoor ik het geluid net als wanneer je nieuwe hardware heb geinstalleerd.

Ik weet niet precies hoe dit komt. het is de pc van mijn broertje ik heb Zelf een laptop. Hij had een nieuw beelscherm gekregen en zat bij de instellingen te ***ten omdat hij het beeld niet scherp genoeg vond.

Ik kan wel in de bios en heb hier de keuze gemaakt om instellingen naar oude werkende instellingen terug te zetten opnieuw opgestart maar beelscherm werkt nog steeds niet. Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Laat het me weten.

groeten Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een ellende, iedereen maakt zoiets wel eens mee. Het mooiste zou zijn als je nog in Veilige Modus kunt komen door zeer herhaaldelijk op F8 te drukken (niet vasthouden) tijdens het opstarten. Dat lukt dus waarschijnlijk niet. Probeer dan contact te leggen met iemand die een zelfde systeem heeft en ga blindelings te werk door bijvoorbeeld bij XP pro....

de muis naar de uiterste rechter bovenhoek te brengen en rechts te klikken. druk op de G, wacht even, Shift-tab, vier keer pijltje naar rechts, tab, zeker 10 maal pijltje links voor laagste resolutie (800X600?), één keer rechts voor bijvoorbeeld de één na laagste (1024X768?), G, wacht even, Shift-tab, twee keer rechts voor tabblad beeldscherm, twee keer tab, Veel pijltjes naar boven geeft waarschijnlijk 60 Hz en weer één naar beneden waarschijnlijk 70 Hz. Hier gaat het om. Lees dus de handleiding voor de aanbevolen of vereiste frequentie. Dan Alt-T, Enter. Nu moet je na enkele tellen iets zien.

Zo kan je blindeling ook de driver van de grafische kaart verwijderen, daarna natuurlijk de kaart zelf en vervolgens alles weer installeren en laten herkennen, heb ik ergens gelezen.

Laatst bewerkt:
Wat een ellende, iedereen maakt zoiets wel eens mee. Het mooiste zou zijn als je nog in Veilige Modus kunt komen door zeer herhaaldelijk op F8 te drukken (niet vasthouden) tijdens het opstarten. Dat lukt dus waarschijnlijk niet. Probeer dan contact te leggen met iemand die een zelfde systeem heeft en ga blindelings te werk door bijvoorbeeld bij XP pro....

de muis naar de uiterste rechter bovenhoek te brengen en rechts te klikken. druk op de G, wacht even, Shift-tab, vier keer pijltje naar rechts, tab, zeker 10 maal pijltje links voor laagste resolutie (800X600?), één keer rechts voor bijvoorbeeld de één na laagste (1024X768?), G, wacht even, Shift-tab, twee keer rechts voor tabblad beeldscherm, twee keer tab, Veel pijltjes naar boven geeft waarschijnlijk 60 Hz en weer één naar beneden waarschijnlijk 70 Hz. Hier gaat het om. Lees dus de handleiding voor de aanbevolen of vereiste frequentie. Dan Alt-T, Enter. Nu moet je na enkele tellen iets zien.

Zo kan je blindeling ook de driver van de grafische kaart verwijderen, daarna natuurlijk de kaart zelf en vervolgens alles weer installeren en laten herkennen, heb ik ergens gelezen.

Bedankt voor je hulp Alfred. Het heeft geholpen ik heb de kaart opnieuw kunnen instaleren en heb beeld :D.

Groeten Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan