Beeldscherm PC via universele Wifi internet adapter draadloos dupliceren naar televisiescherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter pdka
  • Startdatum Startdatum

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Ik wil graag het beeldscherm van mijn PC (Dell Inspiron 5400 AIO, besturingssysteem Windows 11) via een universele Wifi internet adapter (Netgear WNCE2001) draadloos dupliceren naar mijn televisie (Panasonic Viera E30 series). In het verleden is me dat ooit wel een gelukt, maar nu slaag ik er niet in.

Het op de televisie aansluiten en aan de router koppelen van de adapter is me gelukt. Mijn PC herkent bij ‘Andere apparaten’ nu ook mijn televisie en geeft – als de TV aan staat – eveneens aan dat er verbinding is. Bij een netwerkscan door ESET Internet Security worden zowel de adapter (als settopbox -> STB 1) als de televisie herkend en veilig bevonden. Maar als ik via ‘Systeem -> Beeldscherm -> Schaal en Indeling -> Meerdere beeldschermen’ probeer een ander beeldscherm te detecteren levert dat niets op. Hetzelfde geldt voor ‘Verbinding maken met een draadloos beeldscherm’. Wie heeft hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Druk op Windows toets + K om Miracast in te schakelen.
Schakel op je TV eventueel eerst Screen sharing in.
Wordt je TV dan getoond?

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik gebruik geen Miracast maar 'Netgear WNCE2001'. Bij de sneltoets-aanpak, die je voorstelt, wordt de TV niet gedetecteerd. Ik zal eens kijken of/hoe ik 'Screen sharing' op mijn TV kan inschakelen.

Miracast is geen hardware maar in Windows ingebouwde software.
Werkt hier prima met m'n laptop.

AI:
To screen share from Windows 11 to your Panasonic Viera E30,
use the built-in Windows Connect feature (Win + K) for Miracast if supported, or connect via Chrome Cast by selecting your TV in Chrome's menu, or try the Panasonic Remote App's Swipe and Share for media, ensuring both devices are on the same network. The E30 is an older model, so native Miracast might be limited; using the Chrome browser or a dedicated app offers the best compatibility.

Laatst bewerkt:
Dank je. Ik ga het - in plaats van met mijn desktop - eens met mijn laptop proberen. En als dat niet lukt, met je AI suggestie.

Stand van zaken: 1) Mijn TV heeft heeft bij de instellingen geen optie Screen sharing; 2) Met mijn laptop (Dell, Windows 10) lukt Win + K ook niet; 3) Via Google Chrome kan ik alleen een heel beperkt aantal sites (zoals Youtube en Netflix) casten. Ik zou bijvoorbeeld ook graag Ziggo Go (Europese voetbalwedstrijden) willen streamen; 4) Ik heb vanmiddag Panasonic TV Remote 3 op mijn IPhone geïnstalleerd. 'Swipe and share' werkt wel bij foto's en muziek op mijn telefoon, maar niet bij webcontent.

Laatst bewerkt:
Goeie suggestie. Ik ga erover nadenken. Dank voor de ondersteuning/tips!

Ik heb de Google TV Streamer 4K aangeschaft en vandaag geïnstalleerd. Werkt prima! Moet de gebruiksmogelijkheden nog allemaal verder uitvogelen. Een wat uitgebreidere handleiding dan de bij het apparaat bijgevoegde mini-instructieboekje met 2 paginaatjes in het Nederlands, zou daarbij wel handig zijn. Heb jij daar nog tips voor?

Via de Playstore kan je de gewenste apps installeren.
Wat mij betreft wijst het zich verder vrijwel vanzelf.
Als je een specifieke vraag hebt dan laat het hier maar weten.
Misschien dat ik daar dan antwoord op kan geven.

Heb je op je PC al een DLNA server draaien?
Dan kan je de VLC app installeren om films en series van je PC op je TV af te spelen.

Thanks! Mocht ik nog specifieke vragen hebben, dan meld ik me wel weer.

Terug
Bovenaan Onderaan