Beeldscherm Philips 107T5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Beeldscherm Philips 107T5

Wie kan me helpen?
Ik had de instelling mijn beeldscherm eerst op resolutie 800x600 Dat heb ik nu veranderd naar 1024x768
Maar het ziet zag er niet goed uit, bochten erin, scheef enz. Nu heb ik een poos lopen stellen met de knoppen die op het beeldscherm zitten, maar ik krijg het niet goed. Nu heb ik op m’n werk gekeken, daar hebben we ook Philips beeldschermen en daar heb
ik de getallen van opgeschreven,
maar het ziet er nog niet goed uit,
waarschijnlijk omdat het net een ander type is, de T107 en de T107E5.
Wie heeft hetzelfde beeldscherm, Philips 107T5,
en kan mij even de getallen van de volgende dingen doorgeven:

Adjust Horizontal
Position
Size
Adjust Vertical
Position
Size
Adjust Shape
Adjust Side Curve
Pincushion
Blanced
Adjust Side Angles
Trapezoid
Parallelogram
Rotate Image
Rotate

Alvast bedankt!

:confused: volgens mij zijn die waardes gebonden aan ieder individuel beeldscherm, dus niet uitwisselbaar.
Ook al heb je 10 dezelfde types beeldschermen staan dan hebben ze allemaal andere waardes.
Maare zit er geen reset optie naar fabrieks waarde setting bij?

Dat heb ik al gedaan, en het ziet er nog niet uitl. Dit is echt balen, volgens mij krijg ik dat echt niet goed, heb al bijna een paar uur zitten stellen. :(

Heb je de Degausse optie al geprobeert, die met dat magneet tekentje?

Nog niet, want ik weet niet precies wat dat inhoud (wat er dan gebeurd) maar het kan dus geen kwaad en is het proberen waard?

:D Nee het kan geen kwaad, je kan er wel van schrikken want het maakt vaak een hoop herrie ( Toingggg ) en je beeld vervomrt 2 tellen.
Het reset de magnetische spoelen van de monitor en dit moet je eens in de zoveel tijd eens doen om inderdaad kromme lijnen en onscherp op elkaar staande pixels te corrigeren.
Maar dit is meestal voor minimale afwijkingen, en niet voor extreme beeldafwijkingen.
Hoe oud is de monitor overigens?

Ik heb het gedaan, hij is nog niet goed, nog een beetje een hoek naar binnen. Heb al bij Side Angles van alles geprobeerd, maar echt een rechte lijn krijg ik niet. Beeldscherm is ruim 1 jaar oud. Heb ik toen nieuw gekocht samen met de rest van de pc.

En in windows onder de eigenschappen van je beeldscherm, wat heb je daar voor refreshe rate staan? ( vernieuwingsfrequentie in Hertz )

Geplaatst door Donnie D
Ik heb het gedaan, hij is nog niet goed, nog een beetje een hoek naar binnen. Heb al bij Side Angles van alles geprobeerd, maar echt een rechte lijn krijg ik niet. Beeldscherm is ruim 1 jaar oud. Heb ik toen nieuw gekocht samen met de rest van de pc.

Dit zou kunnen, zelf bij een nieuw scherm. Je kan dit inwendig bijstellen, maar als je niet technisch geschoold bent, zou ik daar niet aan beginnen. Je CRT is 1 jaar oud. Dus conclusie -> garantie . Terug naar verkoper en nieuwe vragen.

Paintje: Beeldscherm staat op 60 Herz, ik heb 'm al een paar keer gewijzigd, b.v. naar 75, maar daar wordt het niet echt mooier van.

Heb het beeldscherm even terug gebracht, en ze zeggen dat het beeldscherm gewoon goed is en toch een kwestie van stellen, de hoeken niet te ver uit trekken. (als dat zo is, hadden ze 'm wel even mogen stellen voor me... :rolleyes:)

Dat zal dan wel... maar als je daar een paar uur mee bezig bent en je hebt nog wat lichte afwijkingen, dan is het niet echt lollig meer. Maar ja, we blijven het proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan