Beeldscherm probleem door software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knettertje

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2014
Berichten
5
Hallo forum leden,

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb het vaak geraadpleegd. Ik had tot nog toe geen account nodig, maar na vanavond des te meer.

Hier komt mijn probleem.

Ik probeerde mijn pc aan te sluiten op de TV, dit probeerde ik eerst via de HDMI uitgang maar deze werkte niet en probeerde ik via de monitor de HDMI te forceren dit werkte ook niet. Later heb ik de VGA kabel gepakt en dit werkte allemaal goed totdat ik programma's probeerde op te starten deze stuurde die naar beeldscherm 1(?) Aangezien deze niet aangesloten was trok ik de VGA uit de tv en stopte hem in de monitor hier had ik de optie alleen nog maar meerdere beeldschermen, maar ik kon wel kiezen welk beeldscherm hij kon weergeven en ik koos dus beeldscherm 2 de tv. Nu komt het probleem, de tv geeft nu alleen nog maar Grijs beeld (andere monitor geprobeerd, zelfde effect) en monitor 1 pakt hij alleen bij het opstarten na het laden van het Windows systeem schakelt die over naar beeldscherm 2 maar deze pakt hij dus niet.

Dus mijn vraag is kan ik de beeldscherm instelling wijzigen in de BIOS of ergens anders? Ik kan namelijk zonder beeldscherm de computer niet in;)

Gr. John
 
Hallo,

Ik sluit mijn laptop ook vaak aan op een beeldscherm of tv voor filmpjes.

Je kan het via een toetsencombinatie aanpassen:Alleen laptopscherm, alleen tv/monitor, tv/monitor en laptop scherm of uitbreiden.
Bij mij staat het logo voor een extern scherm op F3. (zie bijgevoegde afbeelding, zo ziet het logo eruit (verschillende))

Stappenplan:
1.Wacht tot de computer volledig is opgestart
2.Druk Fn in met de F... toets met het logo voor een extern beeldscherm (zie afbeelding)
3.Houd Fn ingedrukt en dan 1 keer op F... en dan op enter
4.Geen resultaat? Houd Fn opnieuw ingedrukt en dan weer 1 keer op F... en dan op enter.
5. Doe dit totdat je je terug beeld hebt.
Opgelet: Je moet even wachten als je geklikt hebt (tiental seconden)

Hopelijk heb ik goed geholpen! Indien niet -> hou me op de hoogte!

Groeten,
CookieShop

index.php.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Cookieshop, bedankt voor je reactie. Ik heb een extern toetsenbord dus de fn knop is niet geïnstalleerd. Ik heb wel de toetsencombinatie Windows+p geprobeerd. Dit Heb ik gedaan door puur op gevoel in te loggen en de toetsencombinatie te proberen.

Ik kom er echt niet uit.
 
@Knettertje, alsnog welkom bij de Helpmij!

Sluit de monitor aan op de pc. Zet de pc aan en druk onmiddellijk en herhaaldelijk op F8. Nu zou je beeld moeten gaan krijgen. Start de veilige modus en voer systeemherstel uit naar een moment van vóór je kabelwisselmonitortelevisieswitchgedoe.
 
Laatst bewerkt:
Oei,
Probeer dan de toetsencombinatie die headlight zegt:
Windows- toets + P

Je kan uiteraard ook eens proberen wat gast0225 zegt.

Groeten,
CookieShop
 
@gast0225
Ik heb je stappenplan gevolgd, het werkte totdat mijn computer een error aan het eind van systeem herstel aangaaf. Nu geeft hij 0x80070005 aan.

In de veilige modus kan ik wel het beeldscherm gebruiken en instellingen aanpassen, ik kan echter niet de instellingen aanpassen voor in de normale modus.
 
Laatst bewerkt:
0x80070005 is een toegang geweigerd, ben je aangmeld als beheerder? of je hebt een virus
 
In de veilige modus kun je de beeldscherm adapter opnieuw installeren en daarmee overrule je alle in de normale modus gemaakte instellingen met als gevolg dat de machine in de normale Windowsmodus dan ook goed zal starten.
 
Dat schreef ik in mijn bericht van 10.00 uur al. Ik dacht dat je het 'stappenplan' had uitgevoerd, (zoals je schreef in je bericht van 12.46 uur........?)
 
Dat lukte niet, hij gaf die foutcode aan. Later kwam hij zelf met het initiatief om systeemherstel uit te voeren en deze keer werkte het dus wel. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan