Beeldscherm probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ally
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ally

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Hallo,

Sinds een paar dagen vertoond mijn TFT-schermpje kuren. Zo af en toe "flikkert" hij, soms valt ie even uit (duurt een aantal seconden waarna hij weer aangaat) en soms wil hij dan helemaal niet meer aan. (Groene lichtje brand wel gewoon.)
Vanmiddag kreeg ik ineens allerlei rare kleuren te zien waarna hij weer na het gewone beeld oversprong. Even later verschoof het beeld ongeveer een centimeter naar rechts.

Ik heb een Nvidia TNT2 M64 videokaart (nieuwste stuurprogramma een tijd geleden erop gezet)
Ik heb een Proview 14 inch monitor en Windows XP Prof.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Thanx!

Zet er eens een ouder versie driver van Nvidia op.
(detonator driver)

Voor jou videokaart is versie 29.42 of 30.82 beter.

Je kan ze eventueel hier vinden;
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

Wel eerst de reeds geinstalleerde driver verwijderen, voordat je een andere installeerd.

Ik heb het vorige stuurprogramma gebruikt. Is dat ook goed. In mijn geval is dat versie 2.9.5.8.

Heel apart maar ik kwam er vanmiddag achter dat het stuurprogramma dat ik vandaag nog gebruikte niet werd ondersteund. Met versie 2.9.5.8 doet hij dat dus wel. Zou dit dan het probleem kunnen zijn?

Klopt Nvidia drivers van oktober 2003 waren ook slecht teminste mijn kaart had er goed last van ,moest toen ook teruggaan naar m,n oude drivers en het probleem was over.

Ergo:het zou zomaar kunnen.

Suc6

Geplaatst door Ally
Ik heb het vorige stuurprogramma gebruikt. Is dat ook goed. In mijn geval is dat versie 2.9.5.8.

Heel apart maar ik kwam er vanmiddag achter dat het stuurprogramma dat ik vandaag nog gebruikte niet werd ondersteund. Met versie 2.9.5.8 doet hij dat dus wel. Zou dit dan het probleem kunnen zijn?
Ik heb dezelfde videokaart gehad.
Mijn ervaring was, dat versie 29.42 en 30.82 nooit een probleem gaven.

Hmmmm, blijkbaar is het probleem"pje" nog niet opgelost want net ging mijn monitor alweer op zwart. Ik heb het stekkertje even losgetrokken en toen was hij er weer.

Waarschijnlijk is het oude stuurprogramma dus ook niets en moet ik toch even een van die van jullie gaan proberen. En ik hoopte toch zo dat het nu over was. Grrr.

Ik heb drie dagen geleden de 30.82 versie gedownload en geïnstalleerd maar helaas was het probleem nog niet over.

Vanochtend schoof ineens mijn beeld een aardig stuk naar rechts en waren ineens alle kleuren roze. Nu hou ik best van roze alleen niet als het geen roze behoord te zijn.

Ik heb de monitor uitgeprobeerd op de pc van mijn man en daar gaf hij dezelfde mooie roze kleur. De monitor van mijn man aangesloten op die van mij en die gaf geen roze kleur aan.

Monitor dus maar in de doos gedaan en teruggebracht naar de winkel. Nu ben ik hem dus voor een week of wat kwijt. (of repareren of een nieuwe).
Nu maar weer even wennen aan mijn oude 17 inch crt monitor.:(

Hopelijk is het probleem strakjes opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan