Beeldscherm probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
De stekker van mijn monitor maakt sluiting of beter gezegd: de stekker maakt slecht contact met de monitor waardoor de computer niet opstart; inmiddels is dit probleem weer opgelost door simpelweg een puntig geslepen lucifer tussen de stekker en het contact van de monitor te steken. Alleen vanwege het slechte contact heeft mijn beeldscherm nu een resolutie van 640 x 480 gekregen.

Heeft iemand enig advies hoe ik de originele resolutie kan herstellen??
 
dat lijkt me raar,

- Rechtermuisknop op bureablad
- Eigenschappen
- Tabblad: Instellingen
- Hier kan je je resolutie instellen

Of kan je dat niet instellen?
Dan moet je je drivers van je videokaart installeren
 
Gelukt, gelukt, gelukt.

Na dagen van ergernis heb ik eindelijk weer een normaal beeld; alleen zijn de kleuren niet precies wat ze geweest zijn, maar dat zal wel een kwestie zijn van opnieuw installeren, en aangezien ik daar geen trek in heb, neem ik dat tikkeltje donkergrijs maar voor lief. :D

Bedankt voor de tip!! :thumb:
 
- Rechtermuisknop op bureablad
- Eigenschappen
- Tabblad: Instellingen
-kleurkwaliteit hoogst mischien?
 
- Rechtermuisknop op bureaublad
- Eigenschappen
- Tabblad: Instellingen
- Kleurkwaliteit 800 x 600

In feite een simpele oplossing alleen je moet het wel weten. :D
 
Maar zoals je het hier typt begrijp je het niet goed of het moet een typfoutje zijn.
Kijk eens in de bijlage:
 
In mijn scherm staat:
Achtergrond
Schermbeveiliging
Vormgeving
Effecten
Web
Instellingen

De oplossing ging als volgt:

Rechtermuisknop op het bureaublad;
In popupmenu: Active Desktop - Bureaublad aanpassen;
In de tab Instellingen:
bij Kleuren: Ware kleuren (32bits)
bij Scherm: Meer --- Minder instellen op 800 bij 600.

(eventueel herstarten)


Groeten Andre Linoge
 
Yepp!! (alhoewel ;) )

In wezen was de tekst klakkeloos overgenomen, maar na controle even gecorrigeerd. Bij een volgende kortsluiting is de zaak eenvoudig te herstellen, maar voor dat gebeurt zal ik toch m'n belangrijkste bestanden even op diskettes zetten. :D

Het probleem is/was dat de contactpunten van de stekker en de aansluiting van de monitor elkaar niet raakten, de oorzaak hiervan was dat de computer niet of nauwelijks opstartte, de ene keer totaal niet, de andere keer in veilige modus, etc. Was toch wel even schrikken, aangezien deze computer alweer enige jaren oud is en het probleem nooit eerder voorgekomen is.



Groeten
Andre Linoge
 
inmiddels is dit probleem weer opgelost door simpelweg een puntig geslepen lucifer tussen de stekker en het contact van de monitor te steken.

Ik zou overigens niet teveel van dit soort reperaties uitvoeren hoor; nieuwe kabel (wanneer mogelijk) lijkt me beter.
 
Ik heb een andere kabel geprobeerd, maar eigenaardig genoeg, het resultaat was hetzelfde.


Andre Linoge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan