Beeldscherm problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hoi allemaal,

onze Packard-Bell laptop doet sinds gisteren heel raar. Hij stond een tijdje aan, zonder dat we hem gebruikten. Toen gingen we erachter zitten, en toen ik op ''Windows Mail'' klikte, deed het beeldscherm heel raar. Er kwamen allerlei rare strepen en kleuren en hij viel opeens helemaal uit. Toen ik hem opnieuw wilde opstarten kwamen er allerlei rare strepen door het Packard-Bell BIOS-scherm. Vervolgens kwam er de mogelijkheid tussen opstarthulp en normaal opstarten. Als ik hem normaal opstart, komt er het ladende Windows vista-balkje met enkee ''happen'' uit. Ik heb 3x opstarthulp gedaan, 2 x systeemherstel en één keer kunnen opstarten in veilige modus. Dan is het beeldscherm redelijk normaal,(veilige moduas) beetje rare resolutie, maar hij werkte wel. Toen ik hem afsloot, werkte hij weer niet. Sindsdien is het één keer gelukt normaal op te starten, waarbij we gelijk de hele C:/-schijf hebben gekopieerd.

weet iemand wat er aan de hand is, of hoe ik het kan oplossen?

ohja, in het logboek van Windows stond dat er redelijk vaak een kritieke fout was in de beeldschermdriver, waardoor hij opnieuw opstartte, of niet meer reageerde. Kan dit het zijn?

Alvast bedankt!!

als er een kritieke fout in de driver zit is het meestal niet goed. download de nieuwste driver eens voor je laptop video kaart.

Als hij ook kwalen heeft als hij aan het opstarten is (dus buiten windows en zijn drivers om) dan is het geen driver probleem.
Waarschijnlijk heeft de LCD of de inverter het begeven.

Gr.J

Inderdaad, dat zou kunnen... Zeker als hij opeens uitviel...

Ik gebruik nu inmiddels Ubuntu-CD (linux) met Grafische veilige modus, en dan doet hij het wel(redelijk normaal! Alleen om de zoveel seconden een rare ´KNAP´! Toch raar, dat hij het nu doet(wel andere resolutie), maar tijdens de BIOS allerlei rare strepen komen :S

dus eigenlijk gewoon kwestie van een reparateur:S:S??

Heeft er eigenlijk iemand anders wel eens zo´n probleem gehad met PB?
Overigens, het is een Packard Bell Easynote MB65, wat ik hier heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan