Beeldscherm resolutie probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiebje

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
Hallo iedereen!

Misschien is dit probleem al eerder gepost maar ik heb Windows 7 geinstalleerd op mijn Toshiba Satellite U400 en nu is de schermresolutie erg laag.. Ik ging kijken bij eigenschappen en daar was t hoogste 1024 x 768. Bij apparaat beheer staat onder beeldscherm adapters Mobile Intel (R) 4 Series Express Chipset Family. Ik heb al verschillende malen geprobeerd nieuwe drivers te downloaden via de Toshiba website maar die hebben geen effect..

Kan iemand mij helpen?

Groet, Wiebe

En als je via windows update kijkt of er nieuwe drivers zijn, werkt dat misschien ?
Volgens mij moet je resolutie 1280x800 zijn.

De website van Toshiba is niet erg toegankelijk om drivers te downloaden maar misschien zat ik in de verkeerde afdeling van de website.

Groeten Marcel

Hmm ik ben nu de Windows Updates aan t installeren want als ik op de intel website mijn besturings systeem aangeef, 32 bit, dan wordt er voor de start van de installatie gezegd dat het stuurprogramma niet is gevalideerd voor deze computer? Echt heel apart!

Net even wat later de updates geinstalleerd en er is niks veranderd. Het vreemde is dat als ik bij geavanceerde instellingen bij beeldscherm resolutie kijk er staat dat het chiptype niet beschikbaar is. De hele rij niet, bij alles staat <niet beschikbaar> en bij toegewezen video geheugen n.v.t...

Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem heb je precies: Windows7 Home basic, Home premium, Professional, Enterprise of Ultimate ?

Groeten Marcel

Ik heb die geprobeerd en dan krijg ik ook weer het bericht: Het stuurprogramma dat wordt geïnstalleerd, is niet gevalideerd door deze computer.

Groet, Wiebe

Sla het bestand eerst eens op op je desktop en probeer hem daarvandaan te installeren.
Je hebt toch 32 bits windows en geen 64?

groeten Marcel

Oke ik heb nu het bestand gekopieerd naar mijn Bureaublad en vanaf daar geprobeerd maar ik krijg weer hetzelfde bericht. Ik heb inderdaad een 32 bit versie.

Kan het misschien liggen aan het feit dat de driver niet wordt herkend en dat er een standaard adapter wordt aangenomen door windows?

Gaat ie het exe bestand wel uitpakken ?
Of geeft ie gelijk de foutmelding ?

Groeten Marcel

Ja hij pakt het hele bestand gewoon wel uit alleen vervolgens wordt het aangegeven.

Groet, Wiebe

Ok, nou dat weet ik ook even niet.
Kans bestaat dat je ze toch van de Toshiba website moet plukken.

Groeten Marcel

Oke geen probleem! Dat had ik ook al geprobeerd, die werden gewoon normaal geinstalleerd alleen die hebben geen effect helaas.

Groet en bedankt! Wiebe

Marcel, ik weet niet of dit er nog mee heeft te maken maar dit staat bij mijn eigenschappen van de beeldscherm adapter.

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Groet, Wiebe

Heb je een U400-12U ?
Die zou dat met gemak aan moeten kunnen.
Je hebt er nogal een dikke Windows 7 versie geïnstalleerd.;)

Anders eens een lichtere versie proberen.

Marcel, ik weet niet of dit er nog mee heeft te maken maar dit staat bij mijn eigenschappen van de beeldscherm adapter.
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.
Zie HIER een mogelijke oplossing.

Groeten Marcel

Hoi Marcel ik heb het opgelost door de recovery cd van windows vista te gebruiken. Dus ik heb Windows 7 er maar even afgehaald en nu is de resolutie weer normaal! Alsnog bedankt!!

Dus je hebt nu Vista erop staan ipv Windows7 ?
Dat is wel een erg rigoreuse oplossing maar ja als jij er tevreden mee bent :)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan