Beeldscherm resolutie reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantone

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Hallo,

Ik werk met een Samsung SynCmaster 753df.
Probleem is dat de beelscherm resolutie op 640 x 480 blijft staan. Ook na tevergeefse pogingen met opnieuw installeren van driver. Bij wijziging van instelling vraagt computer om opnieuw opstarten, maar beeld blijft daarna ongewijzigd laag.

Wie kan mij helpen!

Groeten,
Phantone

Heb je wel de juiste videodrivers geinstalleerd? Kijk eens in start, configuratiescherm, hardware, apparaatbeheer of er nergens een uitroepteken of vraagteken staat.

Want je kunt voor je beeldscherm wel de juiste drivers hebben, maar je moet ook naar de videokaart kijken.:)

beelscherm resolutie

Hoi Tanja,

Bedankt voor je snelle reactie.

Apparaatbeheer geeft geen vraagtekens. Ik kan niet goed zien of de videokaart uberhaupt geinstalleerd is. Als ik onder 'besturing voor video, geluid en spelletjes' kijk, staat de joystick, audio en voice modem geinstalleerd. Zou hier ook de videokaart moeten staan?
Onder monitor staat netjes de driver vermeld.

By the way. We krijgen ook regelmatig .dll fouten. Ik vermoed dat de fout dieper ligt, maar ben geen expert.....

Groeten,
Corné

Met het programma aida kun je zien welke videokaart je hebt. Lijkt me dat je nog geen drivers geinstalleerd hebt. http://www.drivers.nu/Download/Utility/Aida.exe

Je kunt ook nog kijken, bij configuratiescherm, beeldscherm, instellingen. Daar moet dan de naam van je monitor staan, en dan "op" en dan je videokaart.

Wat staat er bij jou op die plek?

Rage Fury Pro/Xpert pro 2000 en deze staat weer geinstalleerd onder beelschermadapters (in apparaatbeheer)

Lijkt mij dat de videodriver gewoon geinstalleerd is, toch?

Groeten.
Corné

Bedankt Tanja,

Probleem is helaas niet opgelost. Heb deze geprobeerd te installeren maar krijg een foutmelding 'ernstig'...inf fout.

Ik weet niet goed wat ik nu nog kan doen. Hoe kan het dat dit van de 1 op de andere dag gebeurt?

Groeten,
Corné

Van de een op de andere dag? Heb je xp? Dan zou je kunnen kijken of een systeemherstel naar een andere dag (toen alles nog goed was) werkt.

Anders raad ik je aan een online virusscan en een spyware scan te doen. Hoe dat moet leg ik wel uit als systeemherstel niet gelukt is.:)

Hoi Tanja,

Opgelost! Ik heb een systeemherstel gedaan. Vuiltje blijkt uit de lucht. Bedankt!

Groeten,
Corné

Mooi dat het opgelost is:thumb: Maar raar blijft het wel.

Maar goed dat die functie er is:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan