Beeldscherm resolutie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb een Samsung P2350 beeldscherm met optimale resolutie 1920x1080.
GeForce 9600 GT videokaart en Windows 7.

Nadeel van dit mooie scherm is dat het er niet uitziet tenzij hij op deze optimale resolutie staat.

Na installatie van windows 7 kun je standaard in windows deze resolutie niet instellen... Nogal vreemd maar goed. Daarom installeer in de Nvidia driver. Na installatie van de driver kun je met je Nvidia control panel de juiste custom resolutie toevoegen. Dit werkte tot nu toe altijd maar heb mijn windows 7 nu al 2x opnieuw geinstalleerd en hij vertikt het om deze resolutie te gebruiken. Springt elke keer gewoon naar de hoogste standaard resolutie.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen?! Is toch de normaalste zaak van de wereld dat ik even die resoltie ergens in kan stellen?!

hoe bedoel je dat hij steeds naar de hoogtste standaard-resolutie springt? Bedoel je dat Windows dat doet, of doet hij dat tijdens games of andere grafisch zware toepassingen?
Dat laatste zou niet verwonderlijk zijn, want je drijft je videokaart in dat soort situaties wel tot het uiterste op dergelijke resoluties.

Heb je soms een cd'tje gekregen bij die Samsung monitor waar drivers bij zitten? Ik heb ooit een HP monitor gehad die het ook pas fatsoenlijk deed als ik de juiste drivers voor het ding gebruikte

In de Nvidia tool sprong hij telkens gewoon weer naar 1600x1200.

Maar goed net mijn monitor driver geinstalleerd en toen werkte het, fijn dat even later ook jij mijn vraag opgelost zou hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan