Probeer eens ctrl+alt+backspace of ctrl+shift+backspace, ik weet niet zo snel uit m'n hoofd welke van de 2
Dan stelt X zich in op een lagere resolutie. Ben je als het goed is van je ei af.
Maar dan blijft het probleem dat je op de standaard resolutie een ei blijft zien.
Ik had ooit ook een monitor die ik onmogelijk onder linux aan de praat kreeg, onder windows was het al een hel en deed die het pas na 2 jaar bidden en googlen. Nog steeds geloof ik dat het bidden meer hielp dan het googlen.
Als je geen dual boot systeem hebt kan je soms de instellingen van je monitor gewoon veranderen met de knoppies op je monitor. Dual boot je wel, dan is dit natuurlijk zeer irritant.
Dan kan het nog te maken hebben met je horizontale en vertikale frequentie instellingen voor X. Hoe je die precies bewerkt onder SuSe weet ik niet want ik heb alleen ervaring met Debian, maar ik hoop dat Yast hier vast wel iets mee kan. Yast kan je geloof ik ook vanaf de console gebruiken (ctrl+shift+F1 of 2,3,4). Als je een windows driver voor die monitor hebt kan je proberen te zoeken naar een .inf bestand in die driver. In die .inf staat soms iets wat lijkt op [horizontalefrequentie] en [vertikalefrequentie]. Anders kan je je doodgooglen op merk en typenummer.
Mijn ervaring, en dat is met een philips 14C monitor, is dat je het kreng het best, zonder rancune, uit het raam kan gooien en een schamele 10 euro kan investeren in een of andere 2de hands monitor, bijvoorbeeld bij het goed of een andere kringloop. Er bestaat geen grotere bevrediging dan, na maanden *****n, een andere monitor aansluiten en zien dat alles niet aan jou lag.
Dan is er ook nog een mogelijkheid, die bij mij hoofdpijn wegnam, om ipv XServer-Free86 XServer-Xorg te kiezen. Maar hoe dat zit bij SuSe weet ik niet omdat SuSe werkt met rpm's en Debian een godgeprezen apt daarvoor heeft.
Ook ben ik wel eens een tip tegengekomen dat je Knoppix moet booten (ge wit wel, linux vanaf een cd/dvd, Debian based) en als die geen eieren laat zien je de X config van Knoppix over X config van je SuSe (op je hd) kopieerd.
Knoppix:
http://www.knoppix.org/