Beeldscherm resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RianneK

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Acer aspire 5336 laptop en acer at2026ml beeldscherm. Deze wil ik met een hdmikabel verbinden. Echter de resolutie krijg ik niet goed.

Volgens de instellingen zou de resolutie van het beeldscherm op 1600x900px kunnen, maar dan valt mijn taakbalk van het scherm. Ook de zijkanten en bovenkant vallen dan deels buiten het scherm. Met 1360 x 768px heb ik alles in beeld, maar met een zwarte rand er omheen.

Echter als ik vervolgens een spel wil spelen, bijvoorbeeld de sims3, dan vallen weer de randen buiten het beeldscherm.

Dus vandaar mijn vraag: hoe krijg ik alles mooi in beeld???

Rianne

Ps, beeld wordt naar scherm geexporteerd, dus is primaire scherm als ik thuis ben. Anders is het vaste scherm het primaire scherm, hier geen problemen mee.

Dus je hebt een laptop waar je een extern scherm op aansluit?
Dus in dat geval denk ik dat het duidelijk is. Zet je scherm op de aangegeven 1600x900 en dan moet je
de resolutie naar 16:9 zetten (ik zie dat het een tv scherm is dus waarschijnlijk met de afstandsbediening?)

gr,
Maxim

Helaas valt juist met 1900x900 en 16:9 de randen van het bureaublad buiten het scherm, dus dat werkt niet.
De hoogste instellingen waarmee ik iets kan zien zonder dat er iets buiten beeld valt zijn 16:9 en 1386x768. Hierbij heb ik aan alle kanten een zwarte rand, wat ik zonde vind van mijn beeldscherm.
Weet iemand misschien een rede waardoor het niet volledig beeld kan zijn? Of een oplossing?

Het kan zijn dat je Grafische kaart deze resolutie niet aankan.
Kan je de Videokaar/intern gpu informatie geven van je laptop?

Gr,
Maxim

volgens internet is de videokaart een intel gma 4500m dus dan moet je waarschijnlijk, je tv instellen als primaire beeldscherm.
en dan moet je op de tv instellen bij beeldgrootte-instellingen hoe groot dat je het beeld wilt hebben en dan heb je waarschijnlijk wel beeld op volledig scherm.

@Maximvdw Het is de videokaart waarmee hij is gekocht (dus orgineel).

@dennisdennis12 Beeldscherm staat als primaire beeldscherm en de beeldscherm instellingen (16:9 of 4:3) van het beeldscherm hebben geen invloed op het wel of niet zichtbaar zijn van de randen bij een hogere resolutie. Het beeld wordt alleen kleiner en de rand groter.

wat gebruik je als verbinding:
VGA -> Randgeval
S-VIDEO -> Kan geen 16:9 meestal
HDMI -> Zou moeten gaan

je gebruikt overduidelijk een formaat tv in dit geval.. Als het goed is heb je daarbij een afstandsbediening gekregen. Daarmee is het als het goed is mogelijk om het beeldformaat van 16:9 naar 4:3 nnaar ondertitelweergave breedbeeld etc als opties... 1 daarvan moet goed zijn

@Maximvdw ik gebruik een hdmi verbinding

@nestles alleen met 16:3 (gelijk aan breedbeeldbet.) of 4:3 heb ik bij 1386x768 mijn volledige bureaublad zichtbaar (dus met zwarte randen eromheen) Bij de andere opties (letterbox 1,2 en 3) wordt alles ingezoomd. Hierbij zijn dan wel de zwarte randen weg, maar een deel van het beeld waaronder de taakbalk is dan ook verdwenen.

Ik heb bij meerdere verkooppunten gevraagd of ze een oplossing weten, maar ook daar kreeg ik geen duidelijk antwoord.... Ik ben bang dat het niet mogelijk is om de zwarte rand weg te krijgen.
Dat betekend ook dat ik de sims niet kan spelen op mijn beeldscherm/tv.
Dit is ben ik bang een gevalletje helaas pindakaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan