Beeldscherm schoonmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan69

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo ,

ik heb een Philips 109B4 19 inch beeldscherm en die heb ik nu een jaartje ,nou wil ik weleens even het "glas" schoonmaken, ivm vingerafdrukken enzo..... Ik heb ergens weleens gelezen dat je dat niet zomaar kan doen omdat dan een filmlaagje ofziets kan beschadigen?

Hoe kan ik het beste dat scherm schoonmaken?

Hoe kan ik het beste mijn monitor schoonmaken?

Met een mild schoonmaakmiddel. Let op dat zelfs speciale doekjes voor beeldschermen agressieve middelen kunnen bevatten. Zo zijn de monitor schoonmaakdoekjes van HEMA niet geschikt voor de CRT monitoren met een platte beeldbuis (vanwege de kunststof coating). Iiyama beveelt de schoonmaakdoekjes aan van SCREEN '99 (Kontakt Chemie).

Ja ik had al gezocht maar kon niks vinden :(

Maar goed , eerlijk gezegd weet ik nog niet zoveel kan ik het ook gewoon met een doekje en water (lichtjes uiteraard) doen??

In ieder geval nooit meer een scherm kopen waar je de buitenkant niet eens meer kunt schoonmaken met glassex of zoiets dergelijks. Ik ben tot nu toe nooit een waarschuwing tegen gekomen voor normaal in de handel zijnde schermreinigers. Ik heb een LG 915 >> gewoon met glassex en klaar is kees. Geldt ook voor NEC. Die schermen horen toch gewoon schoongemaakt te kunnen worden, die zien er na een jaar dus echt niet meer uit, dan is het werk voor de milieu politie!

gr.
egkok

Ik maak mijn LG Flatron 795FT+ ook gewoon al jaren schoon met Glassex zonder enige problemen.

Zo hoort het ook....als je dat laagje er zo afveegt dan ben je belazerd en moet je teruggaan met je scherm.

Oke thnx , ik heb voor de zekerheid ook maar ff gemaild naar Philips en die vraag gesteld.

Even afwachten dus.......

Of je krijgt gewoon geen antwoord of ze zeggen maar wat.... let maar op

Ik heb heel netje's antwoord gehad....

PHILIPS

Geachte heer / mevrouw,

U heeft ons recentelijk gevraagd ondersteuning voor uw monitor.

Voor een normale schoonmaak kunt u de reguliere schone zachte doek gebruiken in combinatie met water.
Voor een intensieve schoonmaak raden we u aan uitsluitend Isopropyl te gebruiken.
Gebruik in elk geval geen andere oplosmiddelen zoals ethyl alcohol, ethanol, acetone etc.

Wij hopen u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groeten,
Philips Customer Care Centres

Kijk dat is toch heel netje's van Philips.

Met aanzetten van de pc heb ik sinds vandaag een licht grijze schaduw achter alle tekst, logo's enz. die horizontaal over mijn hele beeldscherm gaat.

Ik gebruik een speciale scherm-cleaner maar kan het zijn dat ik te hard gedrukt
heb en zo mijn scherm beschadigt heb?

Floske,

het is beter een eigen topic te openen dan er 1 uit 2003 omhoog te halen.

Deze gaat dan ook op slot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan