Beeldscherm springt direct op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

tips18

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
hallo,

Ik heb iets meer dan een week geleden een PC in elkaar geschroeft met de volgende onderdelen,
- Core i5 processor met Cooler Master 212plus koeler
- MSI P55-GD65 moederbord
- Sapphire Radeon 4890 hdmi videokaart
- 2x2GB Kingston valueram ddr3 geheugen
- Cooler Master SilentPro 500 watt voeding
- Cooler Master CM690 kast
- LG W2261VP 21,5" beeldscherm

De eerste dagen draaide ie prima, Call of Duty 4 en dat soort dingen gingn goed. Alleen een paar dagen geleden kreeg ik problemen met het beeld. Na een tijdje kreeg ik rode strepen over mijn beeld heen en dan na een tijdje werd het beeld zwart, om een paar seconden later weer aan te springen zonder rode strepen. En dit proces herhaalde zich dan zo elke 5 minuten. Niet echt relaxed, maar nog wel te doen. Ik heb de laatste drivers van de ATI-site gedownload, maar dit werkte ook niet, het werd alleen maar erger.

Op dit moment springt mijn beeldscherm (bij een koude start, dus als hij een tijdje uit heeft gestaan) ongeveer 10 seconden na het opstarten automatisch op "dvi-power safe mode", alsof hij dan geen input meer krijgt. Als ik hem dan reset en weer opnieuw opstart springt hij vaak meteen in "dvi-powersafe mode' en ik krijg hem hier ook niet meer uit:-s
Ik kan er dus eigenlijk niets meer mee, behalve snel in het BIOS de eerste keer.

Heeft iemand een idee hoe dit komt????en nog belangrijker, hoe ik het kan verhelpen??
Ik denk zelf dat de videokaart mss te warm wordt en zichzelf uitschakelt, maar dat lijkt me sterk als hij alleen maar hoeft op te starten, dat moet ie toch wel trekken.
Ik heb al geprobeerd om Windows opnieuw te installeren, maar dat lukt dus niet omdat het beeldscherm de hele tijd uitvalt.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Heb je je instellingen van de standby modus misschien veranderd? ben je aan het overclocken geweest? en zo niet heb je thuis of van iemand een videokaart die je kan lenen en als hij het dan wel doet is je videokaart stuk.

ik heb niets aan de standbymodus veranderd. Op het MSI moederbord zit een knopje zodat hij automatisch iets overklokt, maar dit zou volgens MSI zichzelf afregelen zodat het geen schade veroorzaakt aan het systeem. Hier zou eventueel iets misgegaan kunnen zijn. Zal kijken of ik een andere videokaart kan lenen, maar weet het niet zeker.

ik heb niets aan de standbymodus veranderd. Op het MSI moederbord zit een knopje zodat hij automatisch iets overklokt, maar dit zou volgens MSI zichzelf afregelen zodat het geen schade veroorzaakt aan het systeem. Hier zou eventueel iets misgegaan kunnen zijn. Zal kijken of ik een andere videokaart kan lenen, maar weet het niet zeker.

Probeer eerst de videokaart maar te verwisselen inderdaad.
en dan horen we wel hoe het is gegaan.

ik heb ff mijn broertjes kaart erin gedaan (Club 3D 5770) en nu doet ie het wel. Hij herkent echter niet het beeldscherm, hij zegt dat het een 'Algemeen PnP-beeldscherm op Standaard VGA grafische adapter' is en ik kan daardoor de resolutie niet hoger maken dan 1440 * 1080, hoewel hij eerst wel het beeldscherm herkende en ik hem in kon stellen tot 1920*1080.
Zal dan toch aan de grafische kaart liggen, maar dat zou wel zuur zijn als hij al zo snel kapot is. Kan het ook nog iets anders zijn?

ik heb ff mijn broertjes kaart erin gedaan (Club 3D 5770) en nu doet ie het wel. Hij herkent echter niet het beeldscherm, hij zegt dat het een 'Algemeen PnP-beeldscherm op Standaard VGA grafische adapter' is en ik kan daardoor de resolutie niet hoger maken dan 1440 * 1080, hoewel hij eerst wel het beeldscherm herkende en ik hem in kon stellen tot 1920*1080.
Zal dan toch aan de grafische kaart liggen, maar dat zou wel zuur zijn als hij al zo snel kapot is. Kan het ook nog iets anders zijn?

Hij heeft het beeld zo raar omdat de drivers van die kaart niet geïnstalleerd zijn.

Nou als jou videokaart niet zo oud is zou je nog garantie op dat ding hebben dus dan zou je hem terug kunnen sturen naar de fabriek.

En wat anders lijkt me niet.. Probeer jou videokaart in je broertjes computer te doen en kijken wat hij doet. als hij het daar wel doet zou ik het niet weten en als hij het daar ook niet doet dan licht het aan je videokaart.

Dus even samengevat:

Doe je eigen in zijn pc..
Doet hij het niet stuur hem naar de fabriek als je garantie hebt.
Doet hij het wel zou ik niet niet weten.

Hij deed het niet, dus ik heb hem terug gestuurd naar de fabriek onder garantie. Sund is dat ik ik nu moet wachten maar ja, niks aan te doen.

bedankt voor je hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan