Beeldscherm springt in standby stand!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conducteur83

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een nieuw probleem. Zodra ik even achter mijn pc bezig ben valt mijn beeld weg, hiermee bedoel ik dat mijn beeldscherm direct in de standby satus springt. Wanneer ik dus een film op mijn pc aan het kijken ben en dit gebeurt hoor ik tevens ook geen geluid meer. Hiermee valt dus te concluderen dat het niet aan mijn monitor kan liggen.

Ik heb inmiddels mijn pc 3 keer geformateerd, echter zonder succes. Wanneer dit probleem zich voordoet, en ik de pc dus handmatig uitschakel en deze weer opnieuw probeer in te schakelen lukt het niet. Hij blijft de eerste paar pogingen na 3 seconden ofzo op standby springen (de monitor). Met geluk kom ik na 7 of 8 keer wel windows in en kan ik weer even van mijn pc genieten. Echter is het aftellen geblazen wanneer het probleem zich weer zal voor doen.

Uiteraard heb ik alle instellingen met betrekking tot energiebeheer nagekeken en dergelijke. Tevens heb ik met een stofzuiger voorzichtig het stof in mijn pc weggezogen om eventueel stof problemen te verhelpen.

Wie kan mij hierbij helpen?????? Ik ben radeloos.

Oh de PC is de beroemde Medion van de ALDI ongeveer 2 jaar geleden, prima pc overengens helaas alleen op dit moment niet.

Nogmaals alle hulp is welkom en mijn dank alvast voor de reply's!!!

Die Medion van 2 jaar geleden is inderdaad een zeer solide apparaat [waar je trouwens nog garantie op hebt] met een goede videokaart [6610XL] maar met een heel tr.ttig koelvinnetje op diezelfde videokaart.... daait dat ding nog wel lekker of zit dat vast of onder het stof? Door op het bureaublad 1x rechts te klikken -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd , tabje Geforce -> temperatuurinstellingen , kun je zien of de GPU niet veeel te heet wordt........

Medion is in duitsland een groot merk.

Maar ik bedoel het ook serieus, de service is erg goed, kijk maar naar deze ervaring, verteld aan Tros Radar:

riny scharis klaassens
2jaar en 3 maanden geleden kochten wij een computer bij de aldi, een medion, best goede computers, maar veel commentaar van mensen om ons heen , zoals, oh als je daar iets aan krijgt kun je met je hele hebben en houen naar de aldi terug gaan. niets van dit alles , afgelopen week was er niets meer uit onze computer te krijgen en we hebben toen de helpdesk van medion gebeld, waar je ook heel vriendelijk en snel te woord wordt gestaan na wat dingen op afstand te hebben bekeken werd er geconstateer dat waarschijnlijk de harde schijf kapot zou zijn, er zou een monteur binnen 3 dagen langs komen en even kijken en zo nodig een nieuwe schijf plaatsen, nu hadden wij geen bon meer omdat wij dachten dat we maar 1 jaar gagantie hadden maar dat waren 3 jaar zeiden ze bij medion en aan het serie nummer kunnen ze zien hoe oud de computer is. nou de monteur kwam, zag dat de harde schijf stuk was en heeft een nieuwe gaplaatst en als er nog meer klachten kwamen moesten we maar direct contact opnemen, geen gevraag, geen gezeur ,geen ja maar u heeft misschie....., en dat allemaal zonder een cent bij te betalen zelfs geen voorrij kosten. als dit niet netjes is.

Medion wordt niet alleen aldi verkocht, maar ook bij andere groten warenhuizen.

Beste ErpCity,

Naar welke nummer heb je gebeld? Ik ben inderdaad ook mijn bon kwijt, maar als ik het goed begrijp maakt dat dus niks uit?

Gr. Conducteur

Echt geniaal al zou dat zo zijn. Ik heb volgens mij dezelfde als die jij hebt ErpCity. Ik heb hem ook ongeveer 2 jaar geleden gekocht, incl beeldscherm enzo.

Maar ik kan ze dus bellen en ze sturen zonder problemen en zelfs als ik geen bon heb een monteur?

Had jij hetzelfde probleem???

owja nog iets, ik heb wel een illegale windows xp erop staan ik wilde geen home maar pro maakt dit uit voor hun?

Wat er op staat maakt niks uit, tenzij het de oorzaak van de ellende is... [leuk overclock programma voor je videokaart, bijv.].... Ik heb op de dag van aanschaf alles er al vanaf gemikt om het systeem op mijn manier in te richten.... [enige nadeel is dat je dan de recovery niet meer kunt gebruiken, maar gelukkig levert ALDI, zeer correct, alle programmatuur er ook netjes op losse schijven bij...]

Maar heb je al naar die temperatuur en dat ventilatortje gekeken.....? Het zou natuurlijk een tikje triest zijn als die monteur 's ochtends vroeg met z'n thermosfles en z'n brood een paar uur in jouw richting rijdt om vervolgens één keer op die videokaart te hoesten en de boel werkt weer...... Het kan natuurlijk wel... veel lieden worden al panisch bij het idee om in zo'n PC kast te kijken.... en die worden ook geholpen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan