beeldscherm start klein op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martien64

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Goedenavond

Als ik mijn laptop opstart een (HP Compaq nx7400) start het scherm klein op ongeveer ¾ van het scherm en zie het bovenste gedeelte van mijn bureaublad ook onderop, zelfs als ik mijn muis boven in zet zie ik hem ook aan de onderkant van het scherm wat dus eigenlijk de boven kant is, als ik mijn laptop opnieuw opstart krijg weer normaal beeld, maar ik moet hem soms meerdere keren opstrarten om weer goed beeld te krijgen, voor de rest werkt alles prima, wie kan mijn helpen alvast bedankt.

Martien

Klinkt als een fysieke fout van de video-kaart, maar probeer toch eens de laatste videokaart-driver van HP te downloaden en te installeren.

Klinkt als een fysieke fout van de video-kaart, maar probeer toch eens de laatste videokaart-driver van HP te downloaden en te installeren.

oké dank u maar ik ben een leek, waar kan ik de vidieokaart vinden en ik heb gekeken bij HP, hoe wordt zo'n kaart genoemt op z'n site in het engels.

Dit is de algemene driver download web site voor de NX7400: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...1847094&prodTypeId=321957&taskId=135&swLang=7

Stel dat het om de Microsoft Windows XP Home edition gaat dan staat hier de driver voor de videokaart (=Driver-Graphics): http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...47094&swLang=7&taskId=135&swEnvOID=1098#11360

Overigens is de HP/Compaq web site eeeerg traag.

oké bedankt, ik heb het gedaan en nou morgen kijken of het werkt

En nee het is niet gelukt, ik heb de nieuwste driver gedownload en geinstaleerd en mijn laptop start nog steeds met een klein scherm op, ik heb hem even na laten kijken en ze zeggen dat of er is wat met mijn moederkaart aan de hand is of mijn videokaart is stuk, kosten ongeveer €500,-, :confused:ik vind dat nog al wat, iemand nog een idee.

mvg mart

Ja, dat vreesde ik al, een kapotte videokaart (zie eerste bericht), maar ik hoopte dat het alleen maar een softwarefout zou zijn. Jammer dat het toch een hardwarefout is. Bij een laptop is dat altijd een dure aangelegenheid.

Ja, dat vreesde ik al, een kapotte videokaart (zie eerste bericht), maar ik hoopte dat het alleen maar een softwarefout zou zijn. Jammer dat het toch een hardwarefout is. Bij een laptop is dat altijd een dure aangelegenheid.

Oké bedankt, Jammer maar het is niet anders en die €500,- kan dat kloppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan